عملیات گاز رسانی به روستاهای ابراهیم آباد و جعفرآباد با اعتبار هشت میلیارد تومان به طول ۱۴ کیلومتر آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ 30 June 2022

استاندار اصفهان گفت: در دولت مردمی سیزدهم نهضت خدمت رسانی، هرگز تعطیل شدنی نیست.
سید رضا مرتضوی بر اهمیت جهاد خدمت رسانی به ویژه به مناطق کم برخوردار تصریح کرد و حمایت همه جانبه مسئولان ارشد استان از رفع چهره مذموم محرومیت مطلق در روستاهای تابعه استان را یادآور شد.
وی با اشاره به گاز رسانی سراسری به شرق استان افزود: با تأمین اعتباراتی که در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان در نظر گرفته‌ شده، به‌زودی شاهد طرح گازرسانی به سمت انارک و چوپانان خواهیم بود.
فرماندار خور و بیابانک هم گفت: بسیاری از مشکلات این شهرستان از جمله بهداشت و درمان، انتقال گاز رسانی، بهسازی جاده‌ها از طریق مسؤولان استانی و کشوری مطرح و پیگیری شده که نیازمند توجه ویژه است.
احمدرضا طحانی افزود: رفع مشکلات زیرساختی مرتبط با حوزه آب، برق، گاز و اتصال به منابع پایدار به‌عنوان مهمترین و اصلی‌ ترین خواسته مردم این شهرستان است.
فرماندار خور و بیابانک گفت: یکی از مشکلات اساسی این شهرستان راه‌های ارتباطی و مواصلاتی آن است و با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های این شهرستان و نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناسب باید افزایش ایمنی راه‌ها را جدی گرفت.
طحانی افزود: این شهرستان حتی یک‌ متر هم جاده ۲ بانده ندارد و جاده های اصلی و روستایی آن ۲طرفه و حادثه آفرین است.
وی گفت: با ۲ خطه شدن جاده های این شهرستان آمار تصادف و سوانح جاده ای در حد قابل توجهی کاهش می یابد.
نماینده مردم شهرستان های نائین و خور و بیابانک در مجلس هم گفت: خور و بیابانک از آب، برق و گاز پایدار برخوردار نیست از این رو یکی از مطالبات ما در سفر رئیس‌جمهور به استان و همچنین سفر استاندار و مدیران کل انتقال گاز سراسری به خور و بیابانک است.
الهام آزاد همچنین از فقدان گاز پایدار در شهرستان خور و بیابانک گفت و تصریح کرد: گاز CNG در حال حاضر استفاده می‌شود و همچنان بسیاری از روستاها به گاز  متصل نشده‌اند.
وی افزود: برای اتصال شهرستان خور و بیابانک به گاز سراسری بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که یکی از مطالبات جدی در جهت تامین اعتبار و اجرای آن به شرقی ترین نقطه استان است.
آزاد با بیان اینکه خور و بیابانک از شهرستان‌ های محروم کشور است و با مرکز استان فاصله بسیار زیادی دارد، گفت: جاده‌های اصلی و مواصلاتی و فرعی و روستایی شهرستان خور و بیابانک طی سال‌های گذشته نیازمند بهسازی بوده  امیدواریم با تامین اعتبار لازم این مشکلات مرتفع شود.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های نائین  و خور و بیابانک یک سوم وسعت استان اصفهان را در بردارد و پهناورترین شهرستان‌های کشور هستند؛ اما به بهبود زیرساخت‌های آنها توجه کافی نمی‌شود.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و درمان به ویژه در خور و بیابانک با کمبود متخصص مواجه هستیم و به دلیل بُعد مسافتی و جاده‌های نابسامانی که دارد متأسفانه مردم این شهرستان‌ها از متخصصان محروم هستند.
وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم در این شهرستان‌ها مهیا نیست، ادامه داد: بیکاری از معضل جوانان این منطقه است که به دلیل نبود زیرساخت نمی‌توان شغل پایدار ایجاد کرد و با توجه به اینکه ۳۵۱ روز هوای این شهرستان‌ها آفتابی است، ظرفیت نصب نیروگاه‌های خورشیدی را دارد که از این طریق تولید برق صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار