مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: این مرکز با بیش از ۱۰ دانشگاه از کشور عراق همکاری‌های بسیار خوب علمی و پژوهشی دارد و مشکلی در زمینه مراودات با آنها نداریم.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ 17 July 2022

آرش شاهین افزود: بیش از ۵۰۰ دانشجو عراقی در زمان حاضر در رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه اصفهان تحصیل می کنند.

وی درباره مسائل مربوط به فهرست دانشگاه های ایرانی مورد تایید عراق در سال ۲۰۲۲ میلادی ، اظهار داشت: وزارت علوم این کشور استانداردهایی برای تایید دانشگاه ها بر اساس چند نظام رتبه بندی بین المللی دارد به همین برخی از دانشگاه ها که در تعدادی از این نظام های رتبه بندی قرار نداشتند از طرف آنها حذف شدند.

شاهین با اشاره به اینکه هیچ دانشگاهی در همه نظام های رتبه بندی دنیا حضور ندارد، اضافه کرد: در واقع تغییر ساختاری در عراق در این زمینه اتفاق افتاده است اما وزارت علوم کشورمان به رایزنی برای حل این مساله و اصلاح آن پرداخته است و به زودی رفع می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان حدود یکهزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰۰ نفر آنها نیز از افغانستان و سایر آنها از کشورهای دیگر هستند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه در صدد تنوع بخشی به دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف بوده و همکاری هایی را با برخی از دانشگاه ها در چند ماه اخیر آغاز کرده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری یا برقراری ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه هایی از اسپانیا، رومانی، صربستان و بلاروس اشاره کرد و افزود: برنامه ها و سمینارهای مشترک زیادی نیز بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی خارجی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار