رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین نبض زندگی با محوریت جوانی جمعیت، خانواده و فضای مجازی با بیان اینکه سیاست تک فرزندی امنیت ملی را خدشه دار می‌کند، گفت: مهمترین کارکرد منفی ترویج تک فرزندی تاثیر منفی بر روی امنیت ملی کشور است.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 21 July 2022

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین نبض زندگی با محوریت جوانی جمعیت، خانواده و فضای مجازی با بیان اینکه سیاست تک فرزندی امنیت ملی را خدشه دار می‌کند، گفت: مهمترین کارکرد منفی ترویج تک فرزندی تاثیر منفی بر روی امنیت ملی کشور است.

به گزارش تابناک همدان، محمد مهدی مجذوبی اظهار داشت: عوامل موثر در کاهش جمعیت سیاست‌های اشتباه کشور مبنی بر ترویج تک یا دو فرزندی، صرف انرژی زیاد برای تبلیغ این موضوع، در اختیار قرار دادن امکانات جلوگیری از بارداری و مشاوره‌های رایگان به خانواده‌ها برای کاهش جمعیت دانست. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد زوج‌های این استان نابارور هستند که این روند رو به افزایش است، بیان کرد: هنگام سخن از نازایی اذهان به بانوان معطوف می‌شود در حالیکه بخشی از علت نازایی در استان همدان مردان هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد غیر معقول آمار نازایی در استان به یک مراکز تحقیقاتی ماموریت داده شده شد تا با مدل سازی، منشا این مشکل را پیدا و نسبت به رفع آن اقدام کند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: به علت تاثیر مسایل پزشکی در رفع نازایی اقداماتی نظیر زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن درمان نازایی و توسعه بیمارستان فاطمیه در دستور کار قرار گرفت.

 مجذوبی ادامه داد: کار عمرانی توسعه بیمارستان فاطمیه به پایان رسیده و این طرح در سفر هیات دولت به همدان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت امروزه به یکی از حیاتی‌ترین مساله کشور‌ها تبدیل شده هر چند برخی کشور‌های غربی از یک دهه پیش برنامه ریزی‌ها برای رفع این مشکل را آغاز کردند، افزود: کشور‌های غربی با وجود اینکه نتیجه منفی تک فرزندی را درک کرده و برای رفع این مشکل از یک دهه پیش فعالیت خود را آغاز کرده بودند این سبک زندگی را با ترفند‌های مختلف به کشورمان تحمیل کردند.

 سختگیری اداری برای پرداخت تسهیلات فرزند سوم موجب گلایه مردم شده است


در ادامه نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:: سختگیری اداری برای پرداخت تسهیلات و مشوق‌ها به خانواده‌ای که فرزند سوم به تازگی متولد شده دارند، موجب گلایه مردم شده است.

 آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی اظهار داشت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی مصوب و ابلاغ شده، اما تاکنون اجرایی نشده که انتظار می‌رود این قانون اجرایی شود.

وی تاکید کرد: مسوولان باید وعده‌های خود در زمینه ارائه امتیاز‌ها و مشوق‌های افزایش جمعیت به روش‌های ساده عمل کنند و باید بدانند که اجرای سخت قانون جوانی جمعیت به یک ضد تبلیغ علیه جمعیت تبدیل می‌شود.
 
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تاکید کرد: پیش زمینه اصلی فرزندآوری و افزایش جمعیت، ازدواج است در حالیکه سنت‌های غلط سبب کاهش آمار ازدواج شده است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه سنت‌های ساختگی آمار ازدواج را تحت تاثیر قرار داده است یادآوری کرد: در جریان شیوع کرونا به علت کنار گذاشتن یکسری سنت‌های غلط آمار ازدواج افزایش یافت. 

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد شکل گرفته در اذهان مردم در پنج دهه اخیر این است که زندگی بهتر با فرزند کمتر محقق می‌شود، افزود: در حالیکه اغلب افراد مشکلات اقتصادی را مانع اصلی فرزند آوری مطرح می‌کنند، اما شواهد گویای این است که تعداد فرزندان خانواده‌های مرفه کمتر از افراد ساکن در حاشیه شهر‌ها با شرایط اقتصادی پایین‌تر است.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار