از ابتدای مرداد
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی، از هفته آینده ۶۰۰ هزار رأس دام عشایر و روستایی واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ 20 July 2022

شهرام موحدی با اشاره به اینکه تب برفکی مسری بوده و سرعت شیوع آن سبب خسارات اقتصادی بسیار زیادی به دامداری‌ها می‌شود گفت: براساس اعتباراتی که در حوزه‌های مختلف به سازمان دامپزشکی کشور تخصیص داده می‌شود این سازمان واکسن تب برفکی را تهیه و دام‌های سبک و سنگین عشایری و روستایی را رایگان واکسینه می‌کند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون تا دو ماه ادامه دارد افزود: گروه‌های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی و درمانگاه‌های دامپزشکی در این طرح به کار گرفته می‌شوند و پیش بینی می‌شود حدود۵۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین واکسینه شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه واکسن‌های استفاده شده در این طرح تولید داخل و با کیفیت بالا است گفت: درحال‌حاضر شیوع تب برفکی در استان اصفهان گزارش نشده و با همت دامداران و دامپزشکی استان، کنترل شده است.
دکتر موحدی افزود: دولت توان در اختیار گذاشتن واکسن رایگان تب برفکی برای واحد‌های صنعتی را ندارد و این واحد‌ها باید خود نسبت به خرید واکسن اقدام کنند و تزریق واکسن را به صورت مرتب در دستور کار دارند.
بیماری تب برفکی یا FMD، یک بیماری ویروسی بسیار مسری با خسارات بسیار گسترده در دام‌های زوج سم است. دام‌هایی نظیر بز، گوسفند و گاو بسیار حساس نسبت به این بیماری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :