دبیر خانه کارگر استان کرمانشاه زیان‌دهی واحدها و عدم فروش آنها را دلیل افزایش تقاضای بیمه بیکاری در کرمانشاه عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 04 October 2015
دبیر خانه کارگر استان کرمانشاه زیان‌دهی واحدها و عدم فروش آنها را دلیل افزایش تقاضای بیمه بیکاری در کرمانشاه عنوان کرد.

جواد اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: درخواست روزافزون برای بیمه بیکاری در استان کرمانشاه متأثر از دو دلیل می‌تواند باشد.

وی بیان داشت: درخواست بیمه بیکاری از سوی کارگران قراردادی صورت می‌گیرد که در صورت 12 ماه سابقه در آخرین محل کار با اتمام قرارداد می‌تواند درخواست دریافت بیمه بیکاری داشته باشد.

دبیر خانه کارگر استان کرمانشاه تغییر نیروها توسط کارفرما را یکی از دلایل افزایش درخواست بیمه بیکاری عنوان کرد و افزود: در این صورت لغو قرارداد با نیروهای فعلی درخواست‌ها برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه بیکاری افزایش می‌یابد.

اکبری زیان‌دهی واحدها و عدم فروش را یکی از دلایل دیگر افزایش تقاضا برای بیمه بیکاری دانست و گفت: به همین دلیل کارفرما نیروهای خود را تعدیل می‌کنند که هر دو دلیل نیز قانونی است.

وی با تأکید بر اینکه دومین دلیل مطرح شده برای توجیه افزایش درخواست بیمه بیکاری قوی‌تر است، افزود: بیشتر به‌دلیل عدم نیاز کارفرما به کارگر این اتفاق می‌افتد.

دبیر خانه کارگر استان کرمانشاه بیان داشت: کارگر نیازمند کار است و به تداوم انجام آن فکر می‌کند و کارفرما هم تا زمانی که کارگر کارش را به‌خوبی انجم دهد نیازی به تغییر نیرو ندارد.

اکبری خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان کرمانشاه به‌دلیل روبه‌رو بودن با مشکل نقدینگی و زیان‌دهی مجبور به تعدیل نیرو هستند و با این شرایط موج تقاضای درخواست بیمه بیکاری شکل می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن استاندار جدید مشکل واحدهای تولیدی استان برطرف شود تا روز به روز شاهد لاغرتر شدن بدنه تأمین اجتماعی نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار