نبض بازار اصفهان
تابناک: در بازار سکه اصفهان در غیاب قیمت‌های جهانی، هیجانات کاسته شد و برخلاف تحرکات مثبت روز قبل، سکه نقدی هزار تومان ارزان شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 04 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بازارهای مالی اصفهان امروز با اخباری از جنس سیاسی و اقتصادی مواجه بودند، تصویب یک‌فوریت طرح کمیسیون برجام، اظهارنظر نمایندگان و رئیس مجلس در مورد لزوم تسریع روند تصویب برجام، تصویب برجام در شورای امنیت ملی، آغاز به کار همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل و مسکن و همچنین نقل‌قول مدیر ایران‌خودرو در مورد ترکیدن بمب خبری در ایران‌خودرو از جمله اخبار مهم و مثبت امروز برای بازارهای مالی اصفهان بود اما تحرکات به‌جز بورس، آن‌چنان قابل‌توجه نبود.

ورق بورس برگشت

معاملات فاجعه‌بار دیروز بورس اصفهان تا نیمه‌های امروز نیز ادامه یافت اما با انتشار برخی اخبار من‌جمله اخباری که در بالا ذکر شد موجب برگشت نسبی قیمت‌ها شد. شروع حرکت برگشتی امروز از پارس‌خودرو و پس‌ از آن ایران‌خودرو صورت گرفت و به سایر نمادها نیز تسری یافت.

ارزش معاملات به میزان بالایی نرسید و از 80 میلیارد تومان فراتر نرفت. بیشترین حجم معاملات در خپارس مشاهده شد. فعالان بازار این برگشت را واکنشی به ریزش شدید روز قبل تلقی کرده و معتقدند هنوز اتفاقی در بازار روی نداده که بخواهیم آن را برگشت قیمت‌ها تلقی کنیم.

ارز در انتظار حرکت بزرگان

معاملات امروز ارز در خیابان سپه به‌طور کامل نشانگر تردید خریداران و فروشندگان بود. قیمت به سقف قبلی رسیده و تردیدها برای ادامه روند صعودی یا بازگشت مجدد قیمت زیاد شده است، در پی معاملات امروز قیمت هر دلار به 3465 تومان رسید. در پوند و یورو نیز تغییر خاصی ثبت نشد.

تب سکه فرونشست

در بازار سکه نیز در غیاب قیمت‌های جهانی، هیجانات کاسته شد و برخلاف تحرکات مثبت روز قبل، سکه نقدی هزار تومان ارزان شد، این رخوت و رکود در سایر سررسیدهای آتی نیز مشاهده شد و کلاً بازار سکه نتوانست واکنش معناداری به اخبار روز بدهد.

کاهش قیمت ورق

در بازار آهن نیز سیل تخفیفات نقدی امروز به ورقهای فولاد سبا و فولاد مبارکه رسید. به‌طوری‌که ورق مبارکه امروز 15 تومان تخفیف به خود دید. ورق سبا نیز 10 تومان افت قیمتی تجربه کرد. در سایر محصولات ازجمله میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی افت قیمتی مشاهده نشد. در بورس کالا نیز معامله‌ای در رینگ فلزات صورت نگرفت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار