درگیری بین پزشک و بیمار در اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام بدلیل اینکه از سوی افکار عمومی یکطرفه قضاوت شده در حال بررسی بیشتر است و پزشک مورد نظر نیز در خصوص این موضوع توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 25 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ ظهر روز گذشته کلیپی مبنی بر درگیری پزشک و بیمار در اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام منتشر شد و بر اساس این کلیپ، مقصر اصلی پزشک نمایش داده شده و به ظاهر، هیچ تقصیری متوجه بیمار نیست، اما برای صحت و سقم بیشتر این موضوع خبرنگار ما با پزشک مورد نظر نیز گفت و گویی انجام داده است.

این پزشک اظهار داشت: روز گذشته یکم مرداد ۱۴۰۱ در دقایق پایانی شیفت صبح (حدود ساعت ۱۳:۱۵) مرد میانسالی همراه با همسر و فرزندش جهت ویزیت وارد اتاق شد و نسخه‌ای بدون مهر و امضا حاوی دستورات دارویی در مورد فرزندش را روی میز قرار داد.

وی افزود: در این نسخه علاوه بر نبود مهر و امضا، فاقد تاریخ و هرگونه مستندانی بود و این در حالی است برای ویزیت بیمار و عمل به دستورات دارویی باید معاینه و بررسی های لازم صورت گیرد و در صورت تشخیص پزشک عمومی به متخصص ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: بر اساس روال اورژانس ابتدا پزشک عمومی باید بیماران را ویزیت کند اما این فرد بدون هماهنگی و سر خود برای ویزیت به اینترن اطفال مراجعه کرده سپس با حضور در اتاق بنده و با اصرار مکرر درخواست ثبت نسخه بدون مهر و امضا و تاریخ را حتی بدون مشاهده و معاینه بیمارش در سامانه الکترونیک را داشت و با وجود درخواست بنده مبنی بر تایید و مهر و امضا بر خواسته خود اصرار داشتند.

این پزشک تصریح کرد: هنگام درخواست این فرد مریض های دیگری در اتاق ویزیت حضور داشتند و شاهد اصرار بدون منطق این مراجعه کننده بودند اما شخصی که اقدام به پخش این کلیپ کرده در اتاق حضور نداشت تا یک طرفه قضاوت نکند.

وی گفت: با امتناع از ثبت نسخه، این فرد و همسرش فحاشی کرده و اقدام به شکستن دستگاه پالس اکسی متر کردند که با دخالت منشی روبرو شد و تنها فردی که از بنده حمایت کرد منشی بود و این درگیری بدون حضور نیروی حراست برای ممانعت از درگیری و برقراری نظم بود که جای گله مندی دارد.

پزشک بیمارستان امام خمینی ( ره) ایلام اظهار داشت: با مقاومت این فرد برای ثبت نسخه و امتناع اینجانب، همراهان بیمار اقدام به هتاکی و حمله به داخل اتاق کرده و ضمن ناسزاگویی به تمامی پرسنل درمان در توهین خود نسبت به بنده نیز سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل پخش این کلیپ این است که شخص منتشر کننده فیلم بدون کوچکترین اطلاعی از رخداد موجود، سعی دارد سوار بر موج ضد پزشک جامعه شود و اقدام به نشر تصاویر مسموم و یکطرفه خود کند.

این پزشک تصریح کرد: بنده حق شکایت از خانواده بیمار را دارم اما تاکنون اقدام به شکایت نکرده همچنین از فردی که بدون اطلاع از اصل ماجرا یک طرفه فیلمبرداری کرده و اقدام به نشر آن در فضای مجازی کرده نیز شکایت نخواهم کرد اما امیدوارم به سزای عمل خود برسند.

وی با اشاره به نادرست بودن اقدام دانشجوی اینترن اطفال در خصوص صادر کردن نسخه بدون مهر و امضا و اطلاع نداشتن از روند ارجاع بیمار گفت: باید دانشجویی که بدون اطلاع از روند پذیرش بیمار و ثبت نسخه الکترونیک اقدام کرده نیز مورد بازخواست قرار گیرد که چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

لذا با توجه به موضوعات جدید، این مسئله برای روشن شدن زوایای بیشتر آن توسط مسئولین مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی است./م

ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار