رئیس امور کتابخانه‌های استان ایلام:
رئیس امور کتابخانه‌های استان ایلام گفت: در کتاب خانه امام جعفر صادق (ع) شهر ایلام یک بخش مختص ناشنوایان راه اندازی کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 01 August 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ علی قاسمی‌نیا رئیس امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های استان ایلام بیان داشت: کتابخانه عمومی برای عموم مردم  تعریف می‌شود و باید برای اقشار مختلف خدمات ارائه دهند؛ این اقشار مختلف شامل عموم مردم از جمله افراد دارای معلولیت نیز هست؛ به همین خاطر ما وظیفه داریم برای این عزیزان خدمات شایسته و در خور ارائه بدهیم برای  ارائه خدمات شایسته نیازمند ایجاد بخش‌های مختلف، کاربردی و مختص برای این افراد هستیم.

وی با تاکید بر این که در سال‌های قبل بخش مربوط به نابینایان در کتابخانه مرکزی راه اندازی شده است عنوان کرد: هم اکنون بخش نابینایان مورد استفاده قرار می‌گیرد و استقبال خوبی هم از این بخش صورت گرفته است؛ با توجه به اینکه سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی گسترش بخش‌های مختلف است؛ ما در کتاب خانه امام جعفر صادق (ع) شهر ایلام یک بخش دیگر مختص ناشنوایان عزیز راه اندازی کرده‌ایم.

وی در مورد بخش ناشنوایان به خبرنگار ما گفت: در این فضا اینترنت رایگان، میز و صندلی مطالعه مناسب، قفسه‌های کتاب و اسباب بازی مخصوص ناشنوایان قرار داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قاسمی‌نیا در پایان تصریح کرد: کتاب‌های مخصوص این گروه نیز در سامانه کشوری سامان ثبت شدند و در این سامانه امکان امانت کتاب‌ها برای ناشنوایان عزیز وجود دارد؛ در همین زمینه نیز سه نفر از کتابداران استان آموزش‌های لازم مخصوص ناشنوایان را دریافت کردند و به عنوان کتابدار آموزش دیده در خدمت ناشنوایان هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار