سیل اخیر تاکنون ۸۵۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 31 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر بحران جهاد کشاورزی این استان گفت: بارندگی‌های مونسونی در استان خسارت‌های بسیار زیادی به کشاورزی استان در بخش‌های مختلف وارد کرده است.

رضا سجادیان افزود: هرچند طبق اعلام هواشناسی بارندگی همچنان ادامه دارد و ممکن است این حجم خسارت افزایش یابد.

 

وی بیان کرد: خسارت ناشی از سیل در استان در بخش آبزی پروری ۱۸۰ مزرعه دچار خسارت شدند که مبلغ و میزان خسارت وارده به این بخش ۱۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیربحران جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سیل به بخش زراعت (برنج کاری) نیز خسارت زیادی وارد کرده است گفت: سطح این خسارت هزار و ۸۵۰ هکتار و مبلغ خسارت نیز ۳۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: در بخش صیفی و سبزیجات ۷۵۰ هکتار در سیل آسیب دیده اند که مبلغ خسارت ۱۵۰ میلیارد تومان است.

سجادی بیان کرد: در بخش باغات ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آسیب دیده اند که میزان خسارت این بخش نیز ۱۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

مدیربحران جهاد کشاورزی استان بیان کرد: سیل به بخش زیرساخت‌ها از جمله ایستگاه پمپاژ، جداول و کانال‌ها نیز ۶۱ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، همچنین در بخش اماکن دامی نیز ۷۰ هکتار گزارش شده که میزان خسارت آن‌ها نیز ۲ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در بخش پرورش زنبور عسل نیز ۱۶۰ کلنی دچار آسیب شده است که میزان خسارت آن‌ها ۵۰۰ میلیون تومان است.

سجادی بیان کرد: در بخش دام سبک ۱۵۰ راس، دام سنگین ۵ راس و مرغ بومی ۱۳۰۰ قطعه از بین رفته اند که میزان خسارت این بخش مجموعا یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار