معاون امور جنگل های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری؛
معاون امور جنگل های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تجاوزها به حریم طبیعت و کم کاری در احیای آن باعث بروز مشکلات جدی و تغییرات اقلیمی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 02 August 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ نقی شعبانیان  در آیین تکریم و معارفه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار داشت: بی توجهی به منابع طبیعی و بهره کشی بی رویه از طبیعت در طی ۱۰۰ سال اخیر باعث تخریب شدید عرصه ها شده است.

وی افزود: خشکسالی، ریزگرد، آب شدن یخچال ها، سیلاب، افزایش آلاینده ها، گازهای گلخانه ای و فرسایش خاک از جمله این آسیب هاست.

معاون سازمان جنگل‌ها تاکید کرد: میزان احیای اراضی در مقابل شدت بهره کشی های بی رویه و تخریب از طبیعت بسیار کمتر بوده و این کم کاری ها باعث بروز معضل در چرخه حیات طبیعی عرصه ها شده است.

شعبانیان ادامه داد: وضعیت بغرنج طبیعت فرصت خطا را به ما نمی دهد و باید به صورت عملیاتی برای احیای طبیعت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه همه در قبال طبیعت مسوول هستیم، یادآور شد: نشان توسعه یافتگی کشورها در میزان مشارکت مردم و کنشگران در موضوعات مختلف از جمله حفظ و احیای طبیعت است و باید مردم را برای حراست و حفاظت از عرصه ها پای کار آورد.

معاون امور جنگل های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه انفال و طبیعت میراثی متعلق به نسل های آینده است، افزود: باید برای حفظ این عرصه ها برنامه ریزی منسجم، علمی و عملیاتی انجام شود.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام نیز گفت: وجود مدیران کاربلد متصل به دانشکده ها و پژوهشکده ها در دستگاه های دولتی باعث ایجاد رشد متوازن در آن دستگاه خواهد شد.

شهریار عباسی افزود: یکی از ایرادات مدیران بخشی نگری آنها به حوزه ها است، در حالیکه باید همه بخش ها را بسته به پتانسیل و ظرفیت آن حوزه رشد دهند.

وی یادآور شد: نقطه قوت مدیران کاربلد تلاش برای جذب اعتبارات از مرکز و منابع ملی و اکتفا نکردن به اعتبارات داخل استان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار