برای نخستین بار در کشور:
برای اولین بار در کشور، "فلودیوایدر توربین گاز GEF9" توسط یکی از موسسه‌های فناور یزد طراحی و ساخته شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳ 05 October 2015

به گزارش تابناک یزد،رضا جوادپور مجری این طرح و مدیرعامل شرکت صافات انرژی، قیمت بالای قطعه "فلودیوایدر" در بازار جهانی، تحریم‌ها و نبود پشتیبانی مناسب را عمده دلیل ساخت این محصول توسط محققان یزدی دانست و اظهار داشت: برای بهینه کردن عملکرد این قطعه و تطبیق آن با شرایط دمایی و سوخت مورد استفاده در ایران علاوه بر تغییر آلیاژهای به کار رفته، از مهندسی معکوس استفاده شد و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه علاوه بر رعایت استانداردهای جهانی در این قطعه، تمام سخت‌افزار به کار گرفته شده ایرانی است، گفت: نظر به اینکه این قطعه با توجه به شرایط ایران بهینه شده، قیمت آن نصف مشابه خارجی است.

جوادپور افزود: خوشبختانه هرگونه تغییر، گارانتی و پشتیبانی برای مصرف کنندگان در کشور فراهم شده است.

به گفته مجری این طرح، تاکنون این قطعه به پالایشگاه بندرعباس و آب و برق کیش فروخته شده و دو قطعه نیز برای نیروگاه یزد در دست ساخت است و البته پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده 10 قطعه از این محصول به کشورهای منطقه فروخته شود.

فلودیوایدر قطعه‌ای است که در توربین‌های گازی ساخت شرک جنرال الکتریک وجود دارد و تقسیم سوخت مایع در این توربین‌ها به عهده آن است، پیش از این تنها کشورهای سازنده این قطعه در جهان آمریکا، ژاپن و آلمان بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار