بیش از ۱۳۰ زندانی غیر عمد استان اصفهان با کمک هئیت‌های مذهبی از بند رها می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ 10 August 2022

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا پایان ماه صفر با تبلیغ پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» زمینه رهایی بیش از ۱۳۰ زندانی استان فراهم شود، گفت: میزان بدهی این تعداد زندانی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
اسدالله گرجی‌زاده هدف از اجرای این طرح را افزون بر حبس‌زدائی از زندان‌ها، فرهنگسازی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها بیان کرد و افزود: به دلیل سابقه برخی از تکایا و هیئت‌های حسینی در اصفهان و با توجه به صبغه دینی مردم این استان، امید است که عاشقان سیدالشهداء در کنار برگزاری باشکوه و پر شور عزاداری‌های خود، بنا به وسع و توانایی خود همیار زندانیان جرایم غیرعمدی باشند.
وی در ادامه گفت: در واپسین روز‌های سال گذشته و در آستانه میلاد با سعادت امام زمان (عج) نیز در محله قدیمی دردشت ۱۴ محکوم مالی تحت حمایت ستاد دیه آزاد شدند.
وی در ادامه گفت: با تکیه بر همین سوابق درخشان امید است که زمینه رهایی ۹۶۹ زندانی مرد و ۴۱ زندانی زن و که به دلیل صدور چک یا امضاء سفته، قصور در ایفای تعهدات ناشی از مهریه یا دیات حوادث غیرعمد (کارگاهی و رانندگی) گرفتار بند شده‌اند، نجات داده و به سیل عاشقان حسینی (ع) افزوده شوند.
از ابتدای امسال تاکنون زمینه آزادی ۳۴۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های سراسر استان اصفهان با کمک ۱۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی خیران فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار