مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: از پنج محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی دانشگاه آزاد رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 07 October 2015
مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: از پنج محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی دانشگاه آزاد رونمایی شد.

به گزارش فارس؛ مهدی عسگری‌کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی دربرگیرنده طرح‌های پژوهشی و دانش‌بنیان اساتید و دانشجویان، در معرض دید رئیس و مدیران عالی رتبه دانشگاه آزاد قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر غرفه‌هایی که کارهای پژوهشی را به نمایش گذاشتند، غرفه‌های مدیریت فرهنگی، بسیج، معاونت تربیت بدنی و معاونت سما نیز در نظر گرفته شده بود.

مدیر دفتر ارتباطات با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه 9 غرفه در این نمایشگاه برقرار بود، تصریح کرد: در دانشگاه دو محصول دانش‌بنیان و دانشگاهی تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه محصولات دانش‌بنیان و دانش اجرایی در اختیار پدیدآورنده محصول است، ادامه داد: در این نمایشگاه از پنج محصول دانش‌بنیان محلول سنجش نیترید، دستگاه سنجش ضربان قلب، مادپاک که پاک‌کننده گیاهی برای مواد آلی و قطران‌های نفتی، کفش یخ‌نوردی، نانو پودر نیکل و مس که در مقایسه با نانو قابلیت پوشش فلزات را دارد، رونمایی شد.

عسگری‌کیا با بیان اینکه 17 محصول جدید دانش‌بنیان و دانشگاهی در این نمایشگاه رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: 40 محصول ارائه شده که 17 محصول جدید رونمایی شده است.

وی با بیان اینکه خودروی آدراپانا زائربر به صورت مشترک بین همدان و اسدآباد تولید شد، گفت: این خودروی برقی با دو قابلیت منحصر به فرد، شامل یک پایه باطری کلسیمی دارد به طوری که باطری‌های معمولی آن را به حرکت در می‌آورد و سقف سرعت این خودرو در شیب صفر درجه 85 کیلومتر با 6 نفر مسافر است.

مدیر دفتر ارتباطات با صنعت دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه این خودرو در مزایده آستان قدس رضوی شرکت کرده و در حال بررسی است، اظهار کرد: یک شرکت در ارومیه نیز سفارش‌هایی برای ارائه خودروهایی در مکان سربسته ترکیه و چند کشور نیز دارد به احتمال زیاد وارد قرارداد خواهد شد.

وی افزود: برای تولید نمونه اولیه این خودرو 26 میلیون تومان هزینه شده که در میزان انبوه به 11 میلیون تومان، حدود 4 هزار دلار است که نمونه چینی آن 5 هزار و 500 دلار است و می‌تواند وارد رقابت شود.

عسگری‌کیا تصریح کرد: دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شعاری با عنوان «دانشجو محور دانشگاه و دانشگاه محور توسعه است» فعالیت می‌کند تا به جای تکیه بر امکانات دانشگاه به دانشجویان تکیه شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تغییر دانشجو کارجو به دانشجو کارآفرین هستیم، بیان کرد: یک خودروی برقی به نام کمپ هم تا 22 بهمن ماه که در کلاس B است وارد بازار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار