معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه بخشی از پساب اصفهان از گذشته فروخته شده اما بخشی از آن هنوز تعیین تکلیف نشده، افزود: باید بررسی شود که چه مقدار پساب در دسترس وجود دارد و بر روی چه میزان از آن امکان برنامه‌ریزی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 14 August 2022

مهران زینلیان با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع با توجه به قوانین بالادستی مُجاز به استفاده از پساب‌ها هستند، گفت: باید بررسی شود که چه مقدار از آن به این مجموعه‌ها واگذار شده و از طرفی موضوع حقوق آب و حق‌آبه‌ها هم در این زمینه مطرح است که بالاخره پسابی که تولید می‌شود بخشی از آن ناشی از حق آبه‌هاست و باید ارتباط این پساب با کشاورزان هم مورد توجه قرار گیرد.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آب و فاضلاب استان اصفهان نیز گفت: پساب استان به دو دسته تقسیم می‌شود که بخشی از آن را شرکت آب منطقه‌ای واگذار کرده و بخش دیگر را شرکت آب و فاضلاب در قالب قرارداد‌های بیع متقابل برای مناطق بدون شبکه فاضلاب و تصفیه خانه اختصاص داده شده است.
امیرحسین حکمتیان افزود: پساب به ۲ بخش در شهر‌های حوزه زاینده‌رود و شهر‌های خارج از حوزه تقسیم بندی شده است.
وی گفت: حدود پنج هزار و ۷۵۶ لیتر در ثانیه مجموع پساب‌های حوزه زاینده‌رود است که حدود سه هزار ۶۸۲ لیتر از آن را آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب واگذار کرده و باقیمانده حدود ۲ هزار ۷۲ لیتر در ثانیه مربوط به شهر‌های اطراف حوزه زاینده‌رود است.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: در شهر‌های خارج از حوزه آبریز زاینده‌رود هم حدود ۲۷۴ لیتر در ثانیه پساب وجود دارد که به تقریب ۱۱۰ لیتر آن واگذار شده و در مجموع از این میزان ۱۶۴ لیتر در ثانیه باقیمانده و واگذار نشده است.
حکمتیان گفت: در مجموع ۶ هزار و ۳۰ لیتر در ثانیه پساب وجود دارد که سه هزار و ۷۹۴ لیتر آن تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۲۳۶ لیتر آن باقیمانده است که دستگاه‌های واگذار شده آن مشخص است که بخشی از آن را آب و فاضلاب و بخشی را آب منطقه‌ای در قالب قرارداد‌های بیع متقابل واگذار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار