مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرمانشاه گفت: حدود 25 تا 30 هکتار چاله کنی در محدود سراب قنبر انجام شده که در روز درختکاری امسال به وسعت فضای سبز پارک جنگلی سراب اضافه شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 05 October 2015
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرمانشاه گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ هکتار چاله کنی در محدود سراب قنبر انجام شده که در روز درختکاری امسال به وسعت فضای سبز پارک جنگلی سراب اضافه شود.

سیروس کومه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت ۱۴ پارک محله ای در دست احداث در شهر کرمانشاه گفت: هم اکنون اکثر پارک های مذکور در مرحله احداث فضای سبز مانند کاشت چمن و گونه های گیاهی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک ها ی کرمانشاه تصریح کرد: از ۱۴ پارک مذکور، تاکنون «پارک هنر» واقع در فرهنگیان فاز دو به مرحله بهره برداری رسیده است و پارک شهرک پرواز نیز که بزرگترین پارک محله ای  است نیز به مرحله احداث فضای سبز رسیده است که در همین مهر ماه که فصل کشت چمن است نیز احداث فضای سبز آن نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: پارک نوکان نیز که در کریدور ورودی شهر واقع شده در مرحله اتمام کار عمرانی بوده و خاکریزی آن نیز شروع و آماده کاشت فضای سبز است.

کومه گفت: سایر پارک های محله ای نیز در دست اقدام است که از آن جمله می توان به ایجاد دو مورد پارک در شهرک پردیس و پارک امام علی(ع) در مسیر جاده سنندج اشاره کرد.

بهره برداری از ۱۴ پارک محله ای کرمانشاه قبل از فصل سرما

وی یادآور شد: تقریبا همه پارک ها مرحله عمرانی را پشت سر گذاشته و در مراحل خاکریزی و کشت فضای سبز هستند.

وی پیشرفت پروژه های مذکور را بیش از ۸۰ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان پارک های کرمانشاه از به بهره برداری رسیدن اکثر پارک های مذکور تا پیش از فصل سرما خبرداد و گفت: تنها برای یکی دو مورد از پارک های مذکور مشکل تامین آب داشتیم که برای رفع این مشکل نیز راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی افزود: برای رفع مشکل ذکر شده سعی داریم با نصب مخازن زمینی و با استفاده از تانکر و پر کردن مخازن و یا با استفاده از وصل کردن به سیستم چاه،  آب آنها را تامین کنیم.

کومه در خصوص آخرین وضعیت پارک جنگلی سراب قنبر نیز گفت: سال گذشته حاشیه جاده سراب قنبر را به مساحت ۱۵ هکتار و با استفاده از درختان برگ سوزنی درختکاری کردیم.

وی از محافظت به روز از درختان کاشته شده در پارک جنگلی مذکور خبرداد و تصریح کرد: طی مدت سپری شده محافظت کاملی از این درختان صورت گرفته و اگر پرتی هم در این زمینه داشتیم بلافاصله جایگزین کرده ایم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرمانشاه افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ هکتار هم چاله کنی انجام دادیم و هم اکنون مشغول طراحی سیستم آبیاری تحت فشار آن هستیم که در طی یکی دو ماه آینده کار لوله گذاری و تجهیز آن به آبیاری قطره ای را انجام دهیم و در فصل درختکاری امسال ۲۵ تا ۳۰ هکتار مذکور هم را به وسعت فضای سبز سراب قنبر اضافه کنیم.

وی به حمایت شهرداری کرمانشاه در توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: برای احداث پارک جنگلی سراب قنبر و تنها برای خرید گونه های جنگلی آن طی سال گذشته بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان هزینه شد.

۲۰۰ هکتار از فضای محدوده سراب قنبر قابلیت کشت جنگل دارد

کومه گفت: سعی داریم امسال با کشت گونه های بیشتری در این پارک جنگلی وسعت فضای سبز کرمانشاه و سرانه فضای سبز را ارتقا بخشیم.

وی در خصوص زمان بهره برداری از پارک جنگلی سراب قنبر گفت: ما هر ساله با توجه به امکانات موجود و منابع آبی که می توانیم تامین کنیم، مقداری را به وسعت جنگل کاری این پارک اضافه می کنیم و با توجه به اینکه ۲۰۰ هکتار فضا در محدوده سراب قنبر قابلیت کشت دارد سعی خواهیم کرد طی یک پروسه سه تا چهار ساله این فضا را درختکاری کرده و پارک جنگلی آماده بهره برداری شود.

افزایش دو برابری فضای سبز در محدوده سراب قنبر طی امسال

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرمانشاه تکید کرد: در بحث احداث این پارک جنگلی، تنها بحث احداث مد نظر نبوده و ما باید بتوانیم با تمام توان و تجهیزات از فضای ایجاد شده محافظت کرده و البته بتوانیم منابع آبی فضای سبز ایجاد شده را تامین کنیم، لذا به صورت شبانه روزی یک دستگاه تانکر سیار کار آب رسانی به ۱۵ هکتار انجام شده را انجام می دهد.

وی نگهبانی و محافظت از فضاهای سبز را مهمتر از احداث آن دانست و افزود: سعی ما این است که علاوه بر محافظت به وسعت فضای سبز موجود اضافه کنیم و در برنامه داریم و سعی خواهیم کرد امسال دو برابر فضای در ختکاری  شده در سال گذشته را درخت بکاریم.

کومه با یادآوری اینکه ۲۰۰ هکتار از فضای محدوده سراب قنبر قابلیت کشت و جنگلکاری دارد، گفت: متاسفانه هیچ منبع آبی برای آن تعریف نشده و ما مجبوریم از منابع آبی زیرزمینی که خیلی سخت است آب آن را تامین کنیم، اما تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری چون آبیاری قطره ای این میزان را به حداقل برسانیم و حداکثر بهره وری از آبی را که به سختی تامین می کنیم داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار