یارانه نهال شامل باغدارانی می شود که از نهالستان های مجوز دار اقدام به تهیه نهال کنند و ما موافق تولید و توزیع نهال بدون شناسه نیستیم
کد خبر: ۱۰۶۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ 27 August 2022
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست جهاد کشاورزی ساری گفت: امسال 2 میلیارد و 750 میلیون ریال یارانه نقدی نهال به باغداران این شهرستان پرداخت شد.

سید اسماعیل علوی با اشاره به پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیون ریال یارانه نقدی از محل اعتبارات ملی نقدی یارانه نهال به باغداران شهرستان ساری در سال جاری، اظهار کرد: این تسهیلات برای احداث باغات سیاه ریشه در 12 هکتار اراضی شیبدار این شهرستان پرداخت شد.

 

به گفته وی یارانه نهال شامل باغدارانی می شود که از نهالستان های مجوز دار اقدام به تهیه نهال کنند و ما موافق تولید و توزیع نهال بدون شناسه نیستیم.

 

این مسوول با بیان اینکه کشت در اراضی شیبدار با بهره مندی آب های سبز و احداث نهالستان های مرجع متشکل از ارقام تجاری با عملکرد بالا و متحمل به شرایط اقلیمی این شهرستان است، افزود: تولید نهال سالم و اصیل برای اصلاح باغات و به روز کردن ارقام تجاری برای اقتصادی کردن فعالیت باغداری در امور باغبانی از دیگر اهداف توسعه باغات در اراضی شیبدار است.

 

وی تصریح کرد: افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات باغی، توسعه کشت ارقام کم آب بر، اصلاح و احیای باغ‌های درجه 2 و 3 بخشی از اهداف توزیع یارانه نهال‌ است

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار