شهردار منطقه 20 گفت: بیشترین املاک فرسوده واقع در طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دوسال اخیر آزادسازی و تملک شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 05 October 2015
منصور کتانباف با بیان این مطلب افزود: بیشترین املاک معارض با طرح توسعه بافت پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) که مصوب سال 1371 است، در سال های 93 و 94 تملک شده و تاکنون حدود نیمی از این فضا آزادسازی شده است.
کتانباف با اشاره به اینکه تملک حدود 400 پلاک ثبتی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دستور کار قرار دارد، افزود: طی دو سال اخیر موفق به توافق با 130 پلاک از این املاک فرسوده شده ایم و این در حالی است که طی بیست سال گذشته 180 پلاک از این املاک تملک شده بود.
وی ادامه داد: کندی روند تملک املاک معارض با طرح توسعه حرم در سال های قبل به دلیل کمبود اعتبار بوده است که با توجه به حمایت های ویژه مدیریت شهری تهران این روند در دو سال اخیر تسریع شد.
کتانباف افزود: گسترش دسترسی های بزرگراهی و شریانی پیرامون حرم به عنوان بخش ارتباطی طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با احداث بلوار سلمان فارسی، بزرگراه شهید آوینی و اتصال ضلع جنوب به بزرگراه امام علی(ع) به خوبی محقق شده است.
شهردار منطقه 20 تملک املاک معارض را از مهمترین بخش این طرح توسعه برشمرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت های عمرانی نیز هم راستا با تملک ها اجرا شده است که احداث پیاده راه ضلع شمال و همچنین پیاده راه ضلع شرق با پیشرفت 80 درصدی از جمله این پروژه های شهری است.
مرتضی عزیزی رئیس اداره املاک شهرداری منطقه 20 نیز در خصوص قیمت گذاری املاک معارض گفت: قیمت های پیشنهادی مناسب با قیمت روز و بر اساس نظر کارشناسان رسمی دادگستری که در جدول سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران آمده است، به مالکان اعلام می شود.
عزیزی با اشاره به اینکه قیمت ها متناسب با نوع کاربری و شرایط مکانی ملک متغیر است و هر ملک با توجه به شرایط خاص آن قیمت گذاری می شود، افزود: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی احتمالی و جلوگیری از تملک های پراکنده و دندانه ای،  املاک باقی مانده در طرح، به 5 بخش تقسیم و املاک معارض بر اساس اولویت مکانی به صورت گروهی تملک شد.
رئیس اداره املاک شهرداری منطقه 20 با بیان اینکه املاک معارض با طرح توسعه پیرامون حرم، به محدوده های شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب تقسیم بندی شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین بخش املاک معارض باقی مانده در ضلع شرق و شمال شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرار گرفته این دو محدوده در اولویت مدیریت شهری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار