گذرنامه‌های دارای اعتبار کمتر از شش ماه و یا گذرنامه‌هایی که از شهریور سال ۱۳۹۱ صادر شده و تاکنون تعویض نشده است به صورت رایگان برای زائران اربعین تمدید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 28 August 2022

به گزارش تابناک قم، رئیس اداره گذرنامه استان قم با اشاره به توافق ایران و عراق در خصوص تمدید گذرنامه زائران اربعین حسینی گفت: در این توافق مقرر شده کسانی که از صدور گذرنامه‌های آن‌ها ده سال گذشته باشد با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و نصب برچسب عبور موقت عازم زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام شوند.


مجتبی پایان گفت: کسانی که گذرنامه ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ برگ عبور موقت برای زیارت اربعین دریافت کنند.


وی افزود: کسانی که قبلا تقاضای صدور و یا تمدید گذرنامه به دفاتر پلیس +۱۰ دادند باید منتظر دریافت گذرنامه از طریق پست درب منزل خود باشند و به آن‌ها این برچسب موقت ارائه نخواهد شد.
وی یادآور شد همچنین کسانی که گذرنامه‌های آن‌ها مخدوش می‌باشد نیز باید روند روند عادی برای دریافت گذرنامه را طی کنند و این تسهیلات شامل آن‌ها نیز نمی‌شود


آقای پایان همچنین افزود: زنان متاهل و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز که قبلاً برای دریافت اجازه نامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کردند در این توافق نیازی به مراجعه به دفاتراسناد رسمی ندارند و می‌توانند با حضور سرپرست و پر کردن اجازه نامه در دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ گذرنامه خود را تمدید کنند وی با اشاره به اینکه امروز روزنخست اجرای این توافق بود و ازدحام زیادی در اداره کل گذرنامه صورت گرفت مقرر شد که از فردا متقاضیان برای تمدید گذرنامه و دریافت برچسب عبور موقت به ۱۲ دفتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سطح استان قم مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار