مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: عصارخانه‌ها و آسیاب‌های اصفهان که به ثبت رسیده باشند، توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان مرمت می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ 05 March 2015

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت آسیاب تاریخی ناژوان اصفهان و مشکلات این آسیاب تاریخی اظهار داشت: اطلاعی از اینکه در گذشته میراث فرهنگی چه اقدامی برای این آسیاب انجام داده، ندارم اما در اعتبارات امسال، رقمی برای مرمت این آسیاب اختصاص پیدا نکرده است.

وی افزود: بحث حفاظت از آسیاب‌ها و عصارخانه‌ها و احیای آنها به ویژه برای نشان داده شدن کاربرد آن‌ها، یکی از مواردی است که چه از بعد مردم‌ شناسی و چه از بعد میراث فرهنگی، مورد توجه سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: آسیاب‌های مهمی در اصفهان داریم که در برنامه میراث فرهنگی برای احیای آن‌ها اقداماتی در دستور کار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اطلاع جزئی از وضعیت آسیاب تاریخی ناژوان اصفهان ندارم و مشخص نیست که تملک آن در دست چه کسی است اما باید مالکیت خصوصی و یا اوقافی بودن و وضعیت ثبت آن مشخص باشد و اگر مشخصات کامل را داشته باشد، جزو اولویت‌های ویژه ما برای مرمت است.

اللهیاری گفت: رسیدگی به آسیب‌ها که در زمان گذشته یک صنعت محسوب می‌شده در بخش مردم‌شناسی و حفاظت از آن برای ما مهم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار