رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در سفر اربعین نباید از کرونا غافل بود و باید با انجام اقدامات محافظتی از ابتلاء به آن در امان بود.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ 29 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: در ابتدا باید گفت در کسانی که سابقه بیماری مزمن داشته اند یا به هر دلیلی سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده است ممکن است کووید-19 شدیدتر شده و منجر به بستری و گاهی فوت بیمار شود به همین دلیل جزء گروه های آسیب پذیر بوده و توصیه می کنیم از سفر بپرهیزند.
وی یادآورشد: سن بالای ۶۰ سال، بارداری، چاقی (40>BMI)، قند خون، بیماری قلبی و فشارخون کنترل نشده، بیماری مزمن کلیه، بیماری مزمن ریه، بیماری مزمن کبد، نقص ایمنی و پیوند اعضا، ایدز، سکته های مغزی، مصرف دخانیات، سندرم داون بیماری ها و فاکتورهایی است که افراد را در گروه آسیب پذیر قرار می دهد.
وی تاکید کرد: افرادی که در مرحله حاد بیماری قرار دارند (تنفسی، گوارشی و پوستی، افرادی که تست کرونای آنها، مثبت است، بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام، بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند، بیماران مبتال به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای 25۰ و بالاتر دارند، بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند، بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند) به تشخیص پزشک و بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده نباید سفر کنند.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: تکمیل دوره واکسیناسیون، رعایت اصول بهداشت فردی شامل شستن صحیح دست ها با آب و صابون یا ضدعفونی با محلول های الکلی (مخصوصا قبل از تماس دست با چشم و قبل از غذا خوردن)، رعایت فاصله فیزیکی با فردی که سرفه می کند و برقراری تهویه مناسب در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین توصیه کرد: از تماس دست آلوده به چشم، دهان و بینی خودداری شود همچنین استفاده از ماسک و رعایت آداب تنفسی در هنگام سرفه و عطسه می تواند زائران را در این سفر از ابتلاء مصون کند.
دکتر علیمحمدی از کسانیکه که قصد پیاده روی در این مسیر را دارند خواست از کاروان و مسیر اصلی خارج نشوند و در تمامی موارد به دقت به هشدارهای مقامات و مسئولین و کانال های معتبر مانند صدا و سیما و مدیران کاروان توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار