تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد
همزمان با آخرین روز از هفته تعاون و اجرای دو ویژه برنامه ، از تعاونی‌های برتر استان تجلیل شد ضمن اینکه ۵ طرح تعاونی هم با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹ 05 September 2022

یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، همزمان با آخرین روز از هفته تعاون و اجرای دو ویژه برنامه ، از تعاونی‌های برتر استان تجلیل شد ضمن اینکه ۵ طرح تعاونی هم با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این آیین گفت: به دلیل همزمانی هفته تعاون با ایام اربعین حسینی، امسال هفته تعاون زودتر شروع شد و در حالی که این هفته با روز تعاون یعنی ۱۳ شهریور آغاز می‌شود، اما امسال بنابه دلایلی که گفته شد این هفته در ۱۳ شهریور به پایان رسید.
حمید رضا واعظی زاده افزود: در دو ویژه برنامه روز پایانی هفته تعاون ابتدا هفدهمین دوره تجلیل از شرکت‌ها و تعاونی‌های فعال برگزار و پس از ان هم در برنامه ویدیو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور ۵ طرح تعاونی در نقاط مختلف استان افتتاح شد.
واعظی زاده در ادامه گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ طرح فعال و در دست اقدام در بخش تعاونی استان وجود دارد که ۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی اطهار داشت: در طول یک سال گذشته دولت جدید ۴۴ شرکت تعاونی در سه بخش در استان ایجاد شد.
واعظی زاده گفت: در دو برنامه امروز ابتدا از تعاونی‌های برتر تجلیل شد که بر اساس شاخص‌های اعلامی تعاونی‌هایی که امتیاز بالای ۴۰۰ را گرفته اند به عنوان تعاونی‌های برتر استانی و تعاونی‌هایی که امتیاز بالای ۶۰۰ را گرفته اند به عنوان تعاونی برتی کشوری انتخاب شده اند.
وی افزود: طرفیت بسیاری از تعاونی‌های استان، ملی است، اما به دلیل سهل انگاری در بارگذاری اسناد اعلام شده در زمان فراخوان، جایگاه ملی که به راحتی به دست می‌آمد را از دست دادیم.
واعظی زاده گفت: قرار ما این بود که تجلیل از تعاونی‌های برتر در یک آئین باشکوه در فضایی بزرگتر برگزار شود، اما به دلیل ارزش و جایگاه محرم و اربعین، این برنامه تجلیل به صورت محدود برگزار شد.
وی به برنامه دوم روز پایانی هفته تعاون اشاره کرد و افزود: در این برنامه ۵ طرح تعاونی در حوزه‌های مختلف همزمان با سراسر کشور افتتاح می‌شود که این ۵ طرح ۵۸ نفر شغل ایجاد کرده است.
واعظی زاده ادامه داد: بسیاری از مشکلات تعاونی‌ها در کارگروه تسهیل مطرح و حل می‌شود.
در ادامه این نشست معاون اقتصادی استانداری گفت: هر چه بتوانیم در توسعه تعاونی‌ها کوشش کنیم، می‌بینیم که منافع جمع، بیشتر تامین می‌شود.
سید احسان عسکری افزود: فعالیت‌های مشارکتی و جمعی بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم جامعه را به یک پیکر تبدیل کنیم که در آن منافع برای همه و ضرر هم برای همه باشد.
 
عسکری گفت: مسیری که تعاونی‌ها طی می‌کنند، مسیر تعالی بشریت است، اما با شرط پذیرش فرهنگ تعاون در جامعه و در جمع و گروه کار کردن.
معاون اقتصادی با تشبیه کار تعاونی به فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: متاسفانه می‌بینیم که در کار گروهی چندان موفق نیستیم، اما در ورزش‌های انفرادی دقیقا برعکس، بسیار هم موفق هستیم و این به این معنی است که ما به شدت نیازمند کار‌های جمعی با مشارکت تعاونی‌ها هستیم.
روز پایانی هفته تعاون با تجلیل از تعاونی‌های برتر و افتتاح ۵ طرح تعاونی + فیلم
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این آئین گفت: ضرورت ایجاد تعاونی‌ها در استان ما محسوس است خصوصا در مناطق روستایی و کم برخوردار که آسیب پذیری بالایی دارند تشکیل تعاونی‌ها بسیار ضروری است.
سید جواد هاشمی مهر افزود: یکی از نکات کلیدی در بحث توسعه تعاونی‌ها، توجه به بحث افزایش کیفیت و مهارت آموزی است که هم اکنون ظرفیت‌های خوبی در استان در این زمینه داریم.
هاشمی مهربر لزوم استفاده از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای برای ارتقاء دانش فنی و ایجاد اشتغال که به یک معظل جهانی تبدیل شده است، تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار