رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه:
رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: برقراری سیستم ارجاع، پزشک خانواده، اصلاح تعرفه‌ها و پرونده الکترونیک راه برون رفت از مشکلات اساسی حوزه سلامت است.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 05 September 2022

دکتر محمد باقر حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: نظام شبکه یکی از دستاورد‌ها و افتخارات حوزه سلامت است.

وی افزود: متوسط عمر قبل از انقلاب ۵۰ سال بود، اما پس از انقلاب به بیش از ۷۰ سال افزایش یافته است.

حیدری با بیان اینکه تعداد پزشکان حال حاضر کشور بیش از ۲۰۰ هزار نفر است، ابراز کرد: این در حالی است که قبل از انقلاب حدود ۱۶ هزار پزشک وجود داشت که افزایش ۱۲ برابری را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان با اشاره بر اینکه در تقسیم بندی کشور‌های پیشرفته دو شاخصه اصلی کاهش مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: این شاخصه در کشور ما به لطف نظام شبکه بسیار کاهش یافته است.

حیدری با تاکید بر این موضوع که متاسفانه عده‌ای از افراد که قانون وضع می‌کنند با حوزه سلامت آشنایی کامل ندارند، افزود: افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی به هیچ عنوان کارشناسی شده نبود.

رئی سازمان نظام پزشکی استان گفت: برقراری سیستم ارجاع، پزشک خانواده، اصلاح تعرفه‌ها و پرونده الکترونیک راه برون رفت از مشکلات اساسی حوزه سلامت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار