مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: ۵۷۳ مورد خودزنی در پنج ماه سال جاری با ادعای نزاع و با هدف دریافت دیه و خسارت در ادارات پزشکی قانونی اصفهان کشف و به مراجع قضایی اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ 13 September 2022

منصور فیروز بخت با بیان اینکه این اقدام‌ها با هدف دریافت دیه و خسارت صورت گرفته است افزود: از این تعداد ۴۴۸ نفر مرد و ۱۲۵ نفر زن بودند.

وی اظهار داشت: آسیب‌هایی از این دست ممکن است محصول خودزنی (ایجاد آسیب بدون هیچ گونه درگیری و حادثه) یا محصول تلفیقی از نزاع و خودزنی (افزایش صدمات متعاقب منازعه و درگیری) باشد که توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص و شناسایی و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان افزود: افرادی که اقدام به خودزنی می‌کنند نه تنها از آسیب رساندن به خود سودی نمی‌برند بلکه با مشکلات قانونی و قضایی نیز روبرو خواهند شد.

وی یادآور شد: همچنین در پنج ماه اول امسال ۴۰ تصادفات ساختگی شامل ۶ زن و ۳۴ مرد در ادارات پزشکی قانونی استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فیروزبخت همچنین درخصوص آمار غرق شدگی در استان گفت: در پنج ماه اول سال جاری ۳۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که ۲۴ نفر آن ها مربوط به دوماهه تابستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰ نفر در کانال، هفت نفر در رودخانه، پنج نفر در استخر کشاورزی، چهار نفر در استخر شنا، سه نفر در چاه و باقی در سایر منابع آبی استان غرق شدند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار