مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ۱۰ هزار و ۹۸ واحد مسکونی شهری و روستایی سیل زده و زلزله‌زدگان این استان تا کنون با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال بازسازی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 17 September 2022

غلامحسین خانی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در بعد درون استانی تا کنون موفق به بازسازی این واحدهای شهری و روستایی شده است.

وی ادامه داد:این بنیاد همچنین در قالب ستاد معین بازسازی در مناطق سیل زده و زلزله‌زده خارج از استان نیز موفق به بازسازی ۶۳ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی شد که ۵۰ هزار و ۷۶ واحد شهری و ۱۳ هزار و ۷۵۹ واحد مسکونی روستایی را در بر می گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: پنج هزار و ۷۶۲ واحد مسکونی بر اثر بارندگی های فروردین ۹۸ خساراتی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد متحمل شدند که اعتباری معادل یک هزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۴۶۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن سیمان رایگان برای احداث ۲ هزار و ۸۰ واحد مسکونی شهری و روستایی و تعمیر هزار و ۷۱۴ واحد اختصاص یافت که بصورت کامل جذب شد.
به گفته وی ، تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی بعنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت ها ظرف سال های ۸۴ تا کنون بوده است که توانسته نقش مهمی در ارتقای درصد ساختمان های مقاوم در روستاها داشته باشد.
خانی تاکید کرد: این تسهیلات تا کنون به ۷۹ هزار و ۳۱۸ واحد پرداخت شده که ۶۶ هزار و ۳۶۳ واحد به پایان کار رسیده است.
وی بیان کرد: برای ایمن سازی روستاها با همکاری مدیریت بحران استانداری اصفهان مستحدثاتی نظیر پل، کانال و سیل بند با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال اجرا شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: در کنار این پروژه ها، طرح هایی نظیر احداث ۲۷ پایگاه اورژانس، پنج پایگاه تله متری زلزله نگاری از جمله اقدامات این بنیاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار