با ساخت آزادراه اصفهان- شیراز طول مسیر سفر ۱۳۰ کیلومتر کمتر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ 18 September 2022

مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: آزادراه اصفهان- شیراز بخشی از کریدور شمال- جنوب کشور است که شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور را به جنوب کشور متصل می‌کند.
علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه ساخت این آزادراه ۹ سال پیش شروع شده افزود: این آزادراه به طول ۲۲۴ کیلومتر و به صورت ۴ خطه شامل دو خط عبور و عرض کلی آزادراه حدود ۲۷.۴ متر با سرعت طرح ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت طراحی و در کل ۱۰ مجموعه خدماتی رفاهی برای آن پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه این آزاد راه اولین آزادراه جنوب کشور بر شبکه بزرگراهی آسیایی و کریدور شمال و جنوب منطبق است گفت: با ساخت این آزادراه از سفر ۶ ساعت و نیم به سمت جنوب، حداقل ۲ ساعت تا ۲ ساعت و نیم کاسته خواهد شد و طول مسیر نیز ۱۳۰ کیلومتر کمتر می‌شود.
مجری آزاد راه‌های مرکز و جنوب کشور با اشاره به اینکه با احداث این آزادراه شمار تصادفات کاهش می‌یابد افزود: برآورد شده در سال اول بهره‌برداری، حدود ۱۳۶ میلیون لیتر مصرف سوخت و همچنین حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای کم شود و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای حدود ۵۵۰ نفر کمتر خواهد شد.
صلواتی گفت: این آزادراه، اولین آزادراه بتنی کشور است؛ به گونه‌ای که ۵۶ کیلومتر آن در قطعه اول دارای روسازی بتنی است و بزرگترین پل دهانه آزادراهی کشور را دارد.
وی افزود: برای قطعات یک تا ۶ آن، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان دیگر احتیاج دارد تا این آزادراه در قطعه یک تا ۶ به بهره‌برداری برسد.
مجری آزاد راه‌های مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه تا امروز، کل عملیات زیرسازی مسیر و کل عملیات آسفالت به پایان رسیده است گفت: حدود ۵۰ درصد آسفالت لایه دوم هم انجام شده که با تأمین حدود ۲۵ هزار تن قیر، لایه بعدی آسفال هم در حال اجراست.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد نیوجرسی‌های محور میانی ساخته شده و به تدریج در حال نصب در ریفیوژ میانی هستند افزود: در ارتباط با علائم راهنمایی و رانندگی نیز برآورد‌های لازم اجرا و در حال تأمین اعتبار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار