شهردار اصفهان از اطلاع‌رسانی لیست ۳۰ خدمتی که فقط به صورت غیرحضوری از سوی شهرداری به شهروندان اصفهان ارائه می‌شود، در راستای حرکت به سمت اصفهان هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 07 September 2022

علی قاسم‌زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات کلان‌شهرها از جمله جهان‌شهر اصفهان، موضوع حمل‌ونقل و ترافیک شهری است.

وی با بیان اینکه ترافیک شهری منجر به کاهش کیفیت زندگی شهری و نشاط شهروندان می‌شود، زیرا باید زمان زیادی را در ترافیک صرف کنند، گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری بهبود و تقویت حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت به‌طوری که در حال حاضر اقدامات اساسی و زیرساختی در این حوزه در حال انجام است.

شهردار اصفهان افزود: توسعه و ارتقای حمل‌ونقل ریلی (توسعه شبکه خطوط قطار شهری) و احداث خط دو مترو با همت جهادی مدیران به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طول خط دو متروی اصفهان حدود ۱۶ کیلومتر است که بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آن مورد تاکید مدیریت شهری است، تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدتی نیز در طرح جامع حمل‌ونقل شهری همچون توسعه خطوط BRT برای بهبود شرایط پیش‌بینی شده بود که در این راستا امروز خط چهارم اتوبوس تندرو که شرق اصفهان را به غرب این کلان‌شهر (از پایانه ترکیبی جی به سمت سه‌راه درچه) متصل می‌کند، رونمایی شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر سرفاصله اتوبوس‌های BRT حدود ۱۲ دقیقه است که تا ابتدای مهرماه با اضافه شدن ناوگان جدید به خطوط BRT به حدود شش دقیقه خواهد رسید که می‌تواند ظرفیت جابه‌جایی خوبی برای مردم اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه هدف دوم مدیریت شهری حرکت به سمت اصفهان هوشمند است که در این مسیر گام به گام در تمام عرصه‌های شهری حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راستا تمام حوزه‌ها از جمله خدمات شهری، حمل‌ونقل، شهرسازی، ترافیک را موظف کرده‌ایم که خدمات خود را به سمت خدمات هوشمند ببرند؛ امروز نیز شاهد رونمایی از یک سیستم هوشمند در حوزه حمل‌ونقل شهری به نام سامانه (اصرو) بودیم که خدمت بزرگی به شهروندان اصفهان برای مدیریت زمان آنان در استفاده از اتوبوس است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: این خدمت هوشمند به نوعی احترام به مردم اصفهان تلقی می‌شود، زیرا زمان آنها در مدت زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس در سرما و گرما تلف نمی‌شود؛ شهروندان با استفاده از اپلیکیشن «اصرو» می‌توانند از داخل منزل ایستگاه اتوبوس خود را انتخاب و سپس زمان رسیدن اتوبوس مدنظر خود را مشاهده و طبق آن برنامه‌ریزی کنند.

وی خبرهای خوشی را به شهروندان در زمینه اصفهان هوشمند نوید داد و گفت: در این راستا ۳۰ خدمت تعریف و به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده است تا در روزهای آتی به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شود، البته به صورت آزمایشی در برخی مناطق در حال انجام است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه به‌زودی لیست ۳۰ خدمتی که تنها به‌صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، تاکید کرد: تمام این اقدامات در مسیر شعار «به احترام مردم» برنامه‌ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار