سه هزار خانواده اصفهانی دارای سه فرزند برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 25 September 2022

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: خانوار‌هایی که فرزند سوم و یا بیشتر آن‌ها بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ متولد شدند، برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به آنان، امکان ثبت نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن را دارند.
علیرضا قاری قرآن افزود: هم اکنون تعداد متقاضیانی که برای این طرح ثبت نام کردند بیش از ۳ هزار نفرهستند.
وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین طرح تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است که وزارت راه و شهرسازی در ۴ سال ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می‌کند، افزود: برنامه استان اصفهان در این طرح معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است.
علیرضا قاری قرآن ادامه داد: براین اساس در استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد بوده و این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان به صورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار بوده و در حال حاضر نیز برای بیش از ۹۱ هزار واحد در استان تامین زمین شده است.
قاری قرآن با اشاره به اینکه سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای ۴۳ شهر استان اصفهان بازگشایی شده گفت: با پیشنهاد ارائه شده، برای تمامی شهر‌های استان این سامانه باز است و هم استانی‌ها توانستند اقدام به ثبت نام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در حال حاضر بیش از ۴۲۲ هزار نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند، که تا کنون بیش از ۱۳۵ هزار نفر دارای شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص طرح) هستند.
قاری قرآن گفت: از متقاضیان ثبت نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، بیش از ۴۱ هزار نفر انصراف داده و بیش از ۲۳۲ هزار نفر نیز به دلیل دارا نبودن شرایط لازم رد درخواست شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار