مدیر کل دامپزشکی اردبیل خبر داد:
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از احداث کشتارگاه صنعتی در دو شهر مشگین شهر و سرعین این استان طی آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 06 October 2015

به گزارش مهر، صادق صالحی در بازدید از کشتارگاه صنعتی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در شهرهای اردبیل و پارس آباد کشتارگاه صنعتی داریم و در شهر خلخال نیز اخیرا کشتارگاه به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در مشگین شهر کشتارگاه موجود نیمه صنعتی است، اضافه کرد: در این شهر بخش خصوصی برای احداث کشتارگاه صنعتی تقاضا داده است که به نظر می رسد بر اساس توافقات حاصل شده در آینده نزدیک ساخت آن آغاز شود.

مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد: علاوه بر این هر چند شهر سرعین به عنوان شهر توریستی است و تاکنون کشتارگاه صنعتی نداشته بر اساس توافقات انجام شده با سرمایه گذار قرار است به زودی احداث کشتارگاه آغاز شده و تا تابستان سال آینده نیز به بهره برداری برسد.

صالحی با بیان اینکه برای احداث کشتارگاه صنعتی باید بخش خصوصی اعلام آمادگی کند و در این خصوص دامپزشکی استان نمی تواند اقدام به ساخت کند، متذکر شد: معمولا در شهرهای کوچک با جمعیت اندک چندان تمایلی برای ساخت کشتارگاه نیست و برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل در برخی شهرهای استان همچنان کشتارگاه سنتی داریم و در مجموع از ۱۴ کشتارگاه دام و طیور موجود در استان هفت مورد صنعتی و هفت مورد نیز سنتی است.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه چهار کشتارگاه طیور و سه کشتارگاه دام در استان اردبیل دایر است، ادامه داد: کشتارگاه سنتی در سلامت دام تاثیر ندارد و بازرسان ما حتی نظارت و دقت بیشتری در تامین سلامت دام کشتارگاه سنتی دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار