شرکتی دانش بنیان با استفاده از جریان الکتریکی فرکانس بالا، موفق به تولید دستگاه مدرن جراحی با کاهش عفونت و خونریزی و تسریع در درمان شدند.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ 03 October 2022

مدیر عامل شرکتی دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اپکسی دندان‌پزشکی به عنوان ایده محوری این شرکت، گفت: دستگاه جراحی مدرن هم از محصولات شاخص و های‌تک این شرکت است.
امیرحسین زورین‌تن افزود: این دستگاه با فرکانس کار می‌کند و در پزشکی عمومی، پوست و زیبایی، دندان‌پزشکی و دام‌پزشکی کاربرد بسیاری دارد.
وی با اشاره به مزیت دستگاه در حوزه پزشکی، گفت: در گذشته جراحی‌ها اغلب با تیغ و چاقو و همراه با درد و خونریزی انجام می‌شد، اما با استفاده از این دستگاه و فرکانس، برش و انعقاد خون همزمان صورت می‌گیرد و مانع از خونریزی و عفونت می‌شود.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: قیمت مناسب این دستگاه از دیگر مزیت‌ها به شمار می‌رود و حتی در مقایسه با دستگاه‌های لیزر مقرون به صرفه‌تر است و منع استفاده در کودکان و زنان باردار را ندارد.
امیرحسین زورین‌تن با اشاره به دستگاه‌های آلتراسونیک به عنوان دیگر محصولات شاخص این شرکت، گفت: به این دستگاه دوخت و جوش نیز گفته می‌شود که در صنعت ماشین‌سازی، تولید ماسک و پزشکی کاربرد دارد و نیاز به نخ و سوزن و چسب را به صفر می‌رساند.
وی افزود: دوخت و جوش با فرکانس و بسته به نوع محصول و ماده انجام می‌شود که توان آن از ۱۰۰ وات تا ۴۲۰۰ وات متفاوت است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان بازار هدف این محصول را کارخانه‌ها، صنایع ماشین‌سازی و حتی مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: گان جراحی، ماسک و گونی‌های آرد و برنج با ضخامت‌های خاص دوخت زده می‌شود و در زمان اپیدمی کرونا به تولید انبوه و اشتغال‌آفرینی کمک کرد.
وی افزود: رقیب خارجی این دستگاه کشور چین است، اما قیمت تمام شده محصول داخلی برای مصرف‌کننده بسیار مناسب و به صرفه است.
این شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۹۶ با فعالیت در حوزه مهندسی پزشکی و تولید تجهیزات مربوطه آغاز به کار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار