معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ضمن بازدید از هتل‌های در حال ساخت شهر اصفهان، بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 11 October 2022

امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در جریان بازدید هتل‌های در حال ساخت شهر اصفهان هدف از این بازدید میدانی را بررسی پیشرفت فیزیکی هتل‌های در حال ساخت اصفهان و گفتگو با سرمایه گذاران و مالکان این هتل‌ها عنوان کرد و گفت: توسعه گردشگری و به تبع آن اقتصاد گردشگری از مهمترین اولویت‌های استان در ایجاد رونق پایدار اقتصادی هستند؛ که باتوجه به ظرفیتی که در استان اصفهان وجود دارد می‌توان با برنامه ریزی کارشناسی شده و تسهیل فرآیند‌ها به این مهم دست یافت.

او با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های این حوزه محقق نخواهد شد، ادامه داد: نخستین گام برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ایجاد و توسعه اماکن اقامتی مانند هتل‌ها است؛ چرا که بخشی از تجربه زیست گردشگر در این اماکن اقامتی رقم می‌خورد و ایجاد توازن میان زیرساخت‌ها و پذیرش گردشگر می‌تواند باعث ایجاد توسعه پایدار گردشگری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ هتل در سراسر استان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است، بیان کرد: از این تعداد شش هتل در شهر اصفهان در حال ساخت هستند که این هتل‌ها به دو هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره و سه هتل سه ستاره تقسیم می‌شوند.

نقش خاطرنشان کرد: هتل‌هایی که امروز مورد بررسی و بازدید قرار گرفتند بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند؛ و از دو ماه تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این هتل‌ها یک هزار و پانصد تخت به هتل‌های اقامتی استان افزوده شود.

او در خصوص مشکلات سازندگان هتل‌ها عنوان کرد: اکثر مشکلات در خصوص تامین مالی ساخت و بهره‌برداری از هتل بود؛ در این راستا در خصوص تسهیلاتی که می‌توانیم به صاحبان هتل‌ها ارائه دهیم گفتگو و تبادل نظر شد. امیدواریم با تسهیل مسیر پیش رو شاهد راه اندازی هر چه سریع‌تر این هتل‌ها در استان اصفهان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نوید اشتغالزایی برای ۶۰۰ تا یک هزار نفر (به صورت مستقیم) را در صورت بهره برداری از این هتل‌ها داد و گفت: توسعه اقتصاد گردشگری نقش مستقیمی در توسعه اقتصاد استان دارد. از این رو تلاش خواهیم کرد با تسهیل امور و حمایت از بخش خصوصی به رونق این حوزه کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :