با حضور استاندار استان مرکزی
تابناک: استاندار استان مرکزی گفت : مدرسه ترافیک شهرداری اراک اقدامی شایسته در راستای نهادینه کردن آموزش های ترافیکی به کودکان است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 06 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، زنگ مدرسه ترافیک شهرداری اراک با حضور استاندار استان مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان اراک، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ، فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین معاونین و مدیران مناطق و سازمان های شهرداری نواخته شد.

در این مراسم محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی گفت: آموزش از دوران کودکی بهترین راه حل معضل ترافیک است که این مهم باید در جامعه نهادینه شود.

زمانی قمی افزود: اگر آموزش ترافیک از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود، دیگر شاهد رشد آمار تصادفات و تلفات نیستیم و ارتقای این فرهنگ به نحو مطلوب نیازمند کار دسته جمعی است.

وی مدرسه ترافیک اراک را اقدامی شایسته در راستای نهادینه کردن آموزش ترافیک عنوان کرد و گفت: این مدرسه باید در طول سال با همکاری شهرداری، پلیس راهور، سازمان حمل و نقل و ترافیک و آموزش و پرورش، قوانین راهنمایی و رانندگی را به دانش آموزان آموزش دهد تا قانون مداری را در جامعه نهادینه کنند.

 زمانی قمی، اظهار داشت: جامعه ایران اسلامی باید به سوی قانونمندی پیش رود که این مهم باید از دوران کودکی در وجود افراد نهادینه شود.

وی گفت: آموزش های ترافیکی نباید اختصاص به یک مدرسه باشد بلکه باید درتمام پارک های تفریحی به این مهم پرداخته شود، تا افراد ازسنین کودک تا بزرگسال از آموزش های لازم ترافیکی بهره گیرند.

زمانی قمی در ادامه سخنان خود هفته ناجا را بهترین فرصت برای آشناسازی مردم با خدمات و ماموریت های پلیس عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی به رغم ناامنی کشورهای همسایه، با رشادت ها و از جان گذشتگی های سبزقامتان عرصه اقتدار و آرامش یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

مهندس عباسی شهردار اراک ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در مراسم و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی به سخت کوشان عرصه خدمتگزاری و برقراری امنیت در جامعه، از پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل همکاری با مجموعه شهرداری در خصوص کنترل ترافیک سطح شهر و همچنین آموزش های لازم در مدرسه ترافیک تشکر و قدردانی نمود.

وی در ادامه سخنان خود یکی از عوامل اصلی کشتار مردم در سطح جهان را عدم رعایت مسایل ترافیکی و حواث رانندگی عنوان نمود و بیان داشت: چند سالی است که با اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش آمار تصادفات می باشیم که این مهم جای بسی خوشحالی دارد چرا که نشان دهنده این امر می باشد که مردم بیشتر به مسایل ترافیکی اهمیت می دهند و بحث فرهنگ سازی نیز جایگاه خود را در میان مردم پیدا نموده است.

عباسی همچنین آموزش مسایل ترافیکی به کودکان را یکی از اقدامات مهم در بحث فرهنگ سازی مسایل ترافیکی عنوان نمود و در این خصوص گفت: فرهنگ ‌سازی باید از سنین کودکی آغاز شود تا شخصیت افراد بر اساس آن شکل بگیرد و به این دلیل که آموزش از سنین پایین فراگیرتر می باشد و پارک های آموزش ترافیک یکی از ابزارهای موثر برای رسیدن به این مهم می باشد لذا شهرداری اراک به عنوان یکی از پیشروهای آموزش کودکان در مدرسه ترافیک به عنوان دومین پارک ترافیکی بزرگ در کشور همواره به این مهم توجه ویژه داشته و دارد.

شهردار اراک با اشاره به اینکه در سال 93 بیش از 7800 دانش آموز در مدرسه ترافیک آموزش های ترافیکی را فرا گرفته، گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری نیز 4713 دانش آموز تحت آموزش های لازم قرار گرفته اند و این امید را داریم که در سال تحصیلی 94 نیز این آمار بیشتر شود و کودکان بیشتری تحت آموزش مسایل ترافیکی قرار گیرند تا درآینده شاهد کاهش رفتارهای پرخطر ترافیکی در سطح شهر باشیم.

عباسی با اعلام آمادگی شهرداری در خصوص پذیرش دانش اموزان سایر شهرهای استان به مدرسه ترافیک، گفت: از آنجا که 38 درصد از تصادفات سطح شهر ناشی از موتورسوران می باشد، لذا مدرسه ترافیک آموزش در این خصوص را نیز در فصل های آموزشی خود قرار داده است.

وی در پایان سخنان خود از تلاش های مدرسه ترافیک که با شوق و علاقه به ارائه مسایل دانش آموزی می پردازند و همچنین آموزش و پرورش به دلیل همکاری با این مجموعه در راستای اعزام دانش آموزان به این مدرسه تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه این مراسم سرهنگ امیدی فرمانده پلیس راهور استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر آمار سوانح و تصادفات در سطح استان کاهش یافته است، بیان داشت: در سالیان گذشته آموزش حلقه گمشده محسوب می شد ولی بحمداله با همت مسوولین طی چند سال اخیر به بحث آموزش و فرهنگ سازی مسایل ترافیک توجه شده است .

وی افزود: شهرداری اراک در بحث آموزش نهایت دقت داشته و دارد و پلیس راهور نیز تا حد امکان در کنار مجموعه شهرداری به این مهم می پردازد.

محمد عسگری مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک در این آیین گفت: آموزش دانش آموزان در همه فصول سال در این مدرسه به صورت رایگان انجام می شود.

محمد عسگری، کودکان مهدهای کودک و دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی را جامعه هدف مدرسه ترافیک اراک عنوان کرد و گفت: این مدرسه در فضایی به مساحت 10 هزار متربع ساخته شده که در هر دوره از سال 60 دانش آموز در این مدرسه آموزش های ترافیکی را به صورت علمی و کاربردی فرا می گیرند.

وی گفت: ترویج فرهنگ و آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی و آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی از اهداف راه اندازی این پارک آموزشی است.

عسگری با بیان اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی در قالب نمایش انیمیشن، بازی و استفاده از ماشین آلات بازی، آموزش داده می شود، گفت: آموزش کودکان همراه با بازی موثر بوده و کودکان درک بالایی دارند و این آموزش ها می تواند ضریب ایمنی آنها را در کاهش آسیب های ناشی از حوادث کاهش دهد.

در این آیین زنگ مدرسه ترافیک به دست زمانی قمی استاندار استان مرکزی به صدا درآمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار