مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش و پیگیری دامپزشکی استان اردبیل و مأموران بهداشتی 38 تن مواد خام دامی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز از چرخه مصرف خارج شده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 06 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی در اردبیل، اظهار کرد: ما در این روز قدردان تلاش همکاران فعال در عرصه‌های مختلف دامپزشکی و حفظ و ارتقای سلامت مردم هستیم و امیدواریم امروز هموطنانمان به‌ویژه دریافت‌کنندگان خدمات از مجموع خدمات رایگان دامپزشکی استفاده کرده باشند.

وی با یادآوری اینکه یکی از اولویت‌های دامپزشکی پیشگیری از بیماری‌ها در حوزه دام و طیور است، تصریح کرد: در کنار این کار نظارت و کشتار و عرضه مواد خام دامی اعم از گوشت سفید و قرمز مد نظر و ملاک کار است.

مدیرکل دامپزشکی استان ضرورت تقویت نظارت‌های بهداشتی و ذبح شرعی را در این راستا یادآور شد و گفت: ما در گام اول تلاش کردیم تا با واکسینه کردن دام و طیور در مقابل بیماری‌ها اطمینان خاطر به دست آوریم که کوچکترین بیماری دام و طیور ما را تهدید نمی‌کند.

صالحی بحث افزایش نظارت‌ها به‌ویژه نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه و توزیع مواد خام دامی و عرضه‌کنندگان طیور را یادآور شد و افزود: در این راستا 38 تن مواد خام تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز از مراکز جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده است.

وی از مردم خواست تا در خرید مواد خام پروتئینی به آرم دامپزشکی توجه کرده و حتماً در خرید محصولات به شکل بسته‌بندی و استانداردهای مورد نظر توجه کرده و از خرید فله‌ای گوشت قرمز و سفید پرهیز کنند.

صالحی با بیان اینکه هیچ‌گونه بیماری در حال حاضر صنعت دامپروری استان را تهدید نمی‌کند، اضافه کرد:‌ ما از ابتدای امسال موفق شدیم برای چهار میلیون رأس دام و 32 میلیون قطعه طیور واکسیناسیون به موقع را علیه بیماری‌ها انجام دهیم تا مشکل خاصی در این حوزه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از 112 هزار دام سبک و سنگین و 32 میلیون قطعه مرغ ذبح شرعی و بهداشتی شده و توسط دامپزشکی برای مصرف به بازار حمل شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار