مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۲۱ هزار و ۱۰۳ نفر ساعت آموزش مهارتی در رشته‌های مختلف به ۹۲ نفر از توانیابان استان در نیمه نخست امسال ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 22 October 2022

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۲۱ هزار و ۱۰۳ نفر ساعت آموزش مهارتی در رشته‌های مختلف به ۹۲ نفر از توانیابان استان در نیمه نخست امسال ارائه شد.

به گزارش تابناک همدان، وهب مختاران با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی معلولان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان، متناسب با توانایی‌های این قشر ارائه شده است، تشریح کرد: این تعداد معلول با همکاری آموزشگاه‌های دولتی مراکز فنی و حرفه‌ای در هشت دوره، آموزش‌های مهارتی لازم را دریافت کردند.

او رشته‌های آموزشی امسال را سفالگری در ۲ رشته به روش پایی و دستی، طراحی کاشی، دوزنده کیف چرم و متصدی معاملات املاک اعلام کرد و گفت: کارور حکاکی و برش چوب با لیزر از دیگر رشته‌های آموزش داده شده است که در ساخت انواع لوازم تزئینی، انواع لوازم آشپزخانه، هدایای تبلیغاتی و انواع ست‌های اداری کاربرد دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، ایجاد باور در جامعه نسبت به توانمندی معلولان، کشف استعداد‌های برتر حوزه‌های مهارتی بین معلولان، آگاهی بخشی به خانواده‌های دارای معلول نسبت به امکان آموزش مهارتی به معلولان و افزایش خودباوری بین آن‌ها را از مهمترین اهداف برگزاری کلاس‌های فنی وحرفه‌ای دانست.

مختاران با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این معلولان آماده بکارگیری در واحد‌های مختلف صنعتی و تولیدی هستند گفت: براساس تبصره ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان، کارفرمایانی که در استان معلولان را به کار گیرند، از حق بیمه سهم کارفرمایی معاف می‌شوند.

او گفت: مردم، مسئولان، مدیران و کارفرمایان با توجه به توانایی‌های افراد دارای معلولیت، باید زمینه مشارکت آن‌ها در جامعه مانند دیگر افراد فراهم کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از دوزنده کیف اداری و مردانه چرمی، دستیار کاکتوس کار، سازنده تولیدات چرمی دست دوز، سازنده زیور آلات سفالی، سبزی آرایی، سفره آرایی و میوه آرایی، به عنوان مهارت‌های آموزش داده شده در سال گذشته نام برد.

مختاران گفت: طراحی کاشی، قالیباف تابلویی، قلم زن فلز، مانتو دوز، نازک دوز زنانه، ساخت کاکتوس‌های فانتزی با خمیر چینی، سازنده کاشی سنتی، سازنده تولیدات نمدی دست دوز، ضخیم دوز زنانه، پرورش دهنده گوسفند، دوزنده کیف اداری چرمی، راسته دوز، کارور ICDL، اتوماسیون اداری و دستگاه جوراب باف از سایر مهارت‌های آموزشی در سال گذشته است.

او گفت: آموزش‌های مهارتی محدودیت نمی‌شناسد و تلاش داریم تا همه اقشار و گروه‌های جامعه به تناسب نیاز و توانمندی خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای توانبخشی معلولان و ارتقای منزلت اجتماعی این افراد، آموزش‌های مهارتی به آنهاست و آمادگی لازم را داریم تا با همکاری با دستگاه‌های مربوطه از جمله بهزیستی، این آموزش‌ها را به جامعه معلولان استان ارائه دهیم.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار