مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اقدامات مهم در دوران ۵ ماهه مدیریتش، گفت: اصفهان آمادگی خود را برای میزبانی در مسابقات جوانان کشورهای اسلامی ۲۰۲۳ اعلام کرده و با توجه به صحبت‌های انجام شده یکی از پایگاه‌های اصلی کمیته ملی المپیک خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ 22 October 2022

جواد محمدی به مناسبت هفته تربیت بدنی در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: تلاش میشود برگزاری رویدادهای تقویتی و تورنمنتی در دستور کار قرار داده شود به همین منظور احیای تورنمنت هایی مانند مسابقات فوتبال نقش جهان و همچنین سایر رشته ها به توسعه ورزش در استان اصفهان کمک بسیاری می کند.

به گفته محمدی پیگیر میزبانی و پایتختی اصفهان برای مسابقات جوانان کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۳ میلادی  هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با بیان اینکه مهر امسال اصفهان یکی از استان های میزبان المپیاد استعدادهای برتر کشور بود اظهار کرد: حدود چهار هزار ورزشکار در رشته هایی مانند هندبال، بسکتبال و تنیس روی میز در این رویداد در اصفهان شرکت کردند که از این تعداد ۴۰۰ نفر از استان اصفهان بوده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه امسال رشد چشمگیری در اعتبارات ورزشی در بخش هزینه ای و عمرانی داشتیم، اظهار داشت: سهم ورزش از اعتبارات سفر رییس جمهور به اصفهان در سال جاری با حمایت های مسوولان استان و وزیر ورزش و جوانان از ۱۸۰ به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسید که به طرح های استان تزریق خواهد شد.

محمدی به فعال شدن شورای سیاستگزاری ورزشگاه نقش جهان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: با حل مشکلات حقوقی و اجرای طرح های جدید در این مجموعه و مجهز شدن آن، این ورزشگاه به قدرت نرم در حوزه ورزش در آسیا تبدیل و از بسیاری از کشورها، متمایز می شود.

وی با تاکید بر اینکه این ورزشگاه به افتخاری برای اصفهان تبدیل شده است، افزود: این مجموعه هنوز با مسائل زیادی از جمله تعداد زیادی پرونده حقوقی مواجه است که بسیاری از آنها حل شده و تعدادی نیز در حال پیگیری است.

وی درباره پدیده فرونشست زمین در اطراف ورزشگاه نقش جهان نیز گفت: این موضوع بسیار مهم و از دغدغه های همه است و پیگیری لازم را درباره آن انجام دادیم.

وی با اشاره به صدور ۲۰۰ سند برای اماکن ورزشی اصفهان، خاطرنشان کرد: از اردیبهشت امسال حدود ۵۷ میلیارد تومان اعتبار بصورت نقدی یا اوراق خزانه جذب و در اجرای حدود ۱۰۰ طرح ورزشی، توزیع شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به حدود ۲۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در این خطه اشاره و اضافه کرد: برخی طرح ها از حدود ۱۵ سال گذشته بر روی زمین مانده است، اما تلاش می کنیم که با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود هرچه زودتر آنها را به سرانجام برسانیم که خیران در این زمینه کمک بسیاری کردند.

وی همچنین به برگزاری مجمع انتخاباتی رشته هایی مانند ژیمناستیک، تنیس، بدنسازی و ورزش های رزمی در سال جاری در اصفهان اشاره و اضافه کرد: مزایده املاک ورزشی بصورت تمام الکترونیک نیز در اصفهان انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه اصفهان به یکی از پایگاه های کمیته ملی المپیک تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: این کار باعث افزایش چشمگیر تعداد ملی پوشان ما در رشته های مختلف ورزشی می شود.

وی، معاونت جوانان را یکی از بخش های مهم اداره کل ورزش و جوانان دانست و خاطرنشان کرد: چهار هزار میلیارد تومان اعتبارات تسهیلاتی برای ازدواج جوانان در استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در پاسخ به پرسشی درباره انحلال برخی از تیم های ورزشی باشگاه های سپاهان و ذوب آهن گفت: در این زمینه مکاتباتی با مسوولان استان داشتیم و از مدیران این باشگاه ها مطالبه داشتیم هرچند برخی رشته ها هم به تیم های این باشگاه ها اضافه شده است.

محمدی در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان مدیریت وی در باشگاه ذوب آهن توضیح داد: موضوع " رضا شکاری" توسط ۲ تیم حقوقی خارجی و با وجود همه مشکلات و تحریم های ظالمانه مالی و پولی پیگیری شد و پول مربوط به حق آموزش این بازیکن به باشگاه ذوب آهن پرداخت شد، اما تا جایی که اطلاع دارم هنوز جریمه فسخ غیر موجه قرارداد به باشگاه نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه در این مدت در هیچ پرونده حقوقی بین المللی محکوم نشدیم و پیروزی دیپلماسی در بخش ورزشی داشتیم، درباره بدهی های باشگاه ذوب آهن نیز گفت: خبرنگاران این موضوع را از مدیر عامل فعلی و با دریافت صورت های مالی جویا شوند اما در زمان مدیریت من، بسیاری از بدهی ها پرداخت و تعداد زیادی از پرونده ها در سطح بین الملل رفع شد.

محمدی درباره برخی اتفاقات در رویداد قهرمانی پرش با اسب اصفهان، تصریح کرد: این موضوع با نهادهای مربوطه پیگیری شد و درباره آن تعیین تکلیف خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار