توسط شرکت خلاق در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان صورت گرفت؛
در حال حاضر بیش از 95 درصد کمپانی‌هایی که تولید بازی می‌کنند در حال برگردان و کپی بازی‌های خارجی هستند؛ این در حالی است که شرکت خلاق آوای ققنوس هفت خان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بر ساخت بازی‌های ایرانی متناسب با فرهنگ این مرز و بوم تمرکز دارد.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 25 October 2022

در حال حاضر بیش از 95 درصد کمپانی‌هایی که تولید بازی می‌کنند در حال برگردان و کپی بازی‌های خارجی هستند؛ این در حالی است که شرکت خلاق آوای ققنوس هفت خان، بر ساخت بازی‌های ایرانی متناسب با فرهنگ این مرز و بوم تمرکز دارد. در واقع ایده اصلی این شرکت طراحی و ساخت بازی‌های رومیزی و فکری است که از شهریور سال 1397 وارد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شده و کار خود را آغاز کرده است.
مریم حضوربخش، مدیر عامل شرکت با بیان اینکه خلق محتوای جدید، مزیت رقابتی این شرکت است، بیان داشت: دو محصول اولیه بازی رومیزی« سوداگران راه ابریشم» و بازی کارتی «گینزا» به تولید انبوه رسیده است. مجموعه‌ای از بازی‌های پازلی ایرانی نیز از دیگر محصولات این شرکت است که طرح‌ها و نقاشی‌های آثار ملی تاریخی و حتی آداب و رسوم اقوام ایرانی بر آنها حک شده و با خلاقیت در تصویرگری تولید می‌شود.
در بازی سوداگران با زمین بازی جاده ابریشم، از بیش از 49 هنر ایرانی در سراسر کشور استفاده شده و بازی گینزا با محوریت صنایع دستی به صورت کارتی و خانوادگی است.
اساس اصلی این شرکت بر پایه طراحی بازی‌های فکری بنا شده که در کنار آن، آموزش و آشنایی با فرهنگ بومی را به همراه دارد البته ساخت مهره و چاپ برون‌سپاری می‌شود که به گفته مدیر عامل این شرکت در هر دو حوزه کاری و در صورت توسعه و جذب سرمایه‌گذار، امکان اشتغال‌آفرینی فراهم خواهد شد و در حال حاضر هفت نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.
حضور بخش با بیان اینکه دو سال از دریافت مجوز خلاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گذرد، گفت: طراحی، تولید محتوا و استراتژی مکانیسم بازی، از صفر تا صد به عهده فناوران این شرکت بوده و مباحثی که به فرهنگ جامعه به ویژه با کودکان مرتبط است باید حمایت شود تا قهرمان‌های ملی ایران و ظرفیت‌های تاریخی و هویت ملی از سنین پایین در جامعه نهادینه شود.
حال با توجه به اینکه گردش مالی بازی و اسباب بازی به عنوان یک صنعت شناخته شده بسیار بالاست، اما توجه کمی به خودکفایی در این حوزه صورت گرفته و خلاء «طراح بازی» کاملا احساس می‌شود.
مدیر عامل شرکت آوای ققنوس هفت خان در خصوص ضرورت این موضوع و جلوگیری از ورود فرهنگ غرب به کشور، در پایان خاطرنشان کرد: بازی و اسباب‌بازی حوزه بسیار قوی برای انتقال مفاهیم است و با توجه به تک‌فرزندی، خانواده‌ها قطعاً برای بازی و سرگرمی فرزندان خود هزینه می‌کنند، از این رو با حمایت از تولید ملی بازی‌ها، واردات کاهش و ارز کمتری از کشور خارج خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :