مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۱۱.۵ کیلومتر خطوط انتقال بین مخازن اجرا و مشکلات چندین ساله آب مناطق جنوبی، جنوب غربی و جنوب شرقی شهر کرمانشاه رفع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 27 October 2022

رضا داودی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پروژه‌های خط انتقال آب از مخازن چمن به مخزن جمهوری به طول ۲.۴ کیلومتر در غرب و خط انتقال آب چاه‌های ده پهن به مخزن کوثر به طول ۹ کیلومتر در شرق شهر کرمانشاه در حال اجرا است.

وی افزود: پروژه ۹ کیلومتری خط انتقال آب در بال شرقی شهر جزو طرح‌های آبرسانی به شهر کرمانشاه نبوده، اما یک پروژه بسیار مهم و کلیدی در تأمین آب مناطق جنوبی خصوصا جنوب شرقی کرمانشاه است، و یکی از اولویت‌های آبفا برای توزیع متعادل آب در سطح شهر در دست اجرا قرارگرفت.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در راستای همین امر ایستگاه پمپاژی نیز به ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه درحال انجام است و با روند کنونی اجرای پروژه بر آن هستیم تا پیش از تنش آبی سال آینده این خط را وارد مدار بهره برداری و استفاده قرار دهیم.

وی گفت: مقرر شده بخشی از اعتبار مورد نیاز پروژه از محل اعتبارات تنش آبی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و بخشی هم از محل منابع اعتبارات استانی تأمین شود.

داوودی تاکید کرد: امید است با دستیابی به منابع تأمین اعتبار مذکور، این ۹ کیلومتر خط انتقال ۷۰۰ میلیمتری فولادی اجرا و به همراه خط انتقال آب مخازن چمن به جمهوری، آب از حوزه‌های میانی شهر کرمانشاه به حوزه جنوب، جنوب غربی و جنوب شرق منتقل شود.

به گفته وی با اجرای این پروژه‌ها مشکل کم آبی چندین دهه اخیر این منطقه به طور کامل برطرف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار