مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال جاری و با تامین اعتبار تلاش بر این است تا 214 طرح هادی روستایی در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 07 October 2015

فرهاد سبحانی در گرامیداشت روز ملی روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بنیاد مسکن با همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادها تلاش می‌کند تا با اجرای طرح هادی روستایی در کنار تهیه آن در امر مقاوم‌سازی مساکن روستایی و همچنین صدور سند مالکیت به وظایف خطیر خود عمل کند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر حرکت‌های خوبی در حوزه تهیه طرح هادی و اجرای آن انجام شده و تلاش جدی بر این است تا این برنامه‌ها برای به ثمر نشستن اهداف عمران و آبادانی روستاها صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 200 طرح هادی روستایی در استان اردبیل اجرا شد و امسال نیز اجرای طرح هادی در 214 روستا را مدنظر و مورد هدف قرار دادیم.

سبحانی بیان کرد: در تهیه و اجرای طرح‌های هادی با مشارکت فرمانداران و دهیاران در دو سال اخیر تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیار مثبت و سازنده‌ای انجام شده که امیدواریم این اقدامات نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: در دو ماه اخیر بیش از 80 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در معابر، کوچه‌ها و روستایی انجام شده و امیدواریم این روند تا زمانی که فصل کاری اجازه می‌دهد ادامه پیدا کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد صدور سند مالکیت روستایی یادآور شد: در سال‌های اخیر با همکاری ثبت اسناد و در قالب برنامه مدونی که در قانون بودجه سالانه نیز به آن تاکید می‌شود سعی بر صدور اسناد مالکیت است که در این ارتباط تاکنون بیش از 92 هزار صدور سند مالکیت روستایی به انجام رسیده است.

سبحانی تصریح کرد: با سند‌دار شدن املاک روستایی بخش عظیمی از مشکلات روستاییان در گرفتن تسهیلات و گذاشتن وثیقه در حوزه املاک روستایی برطرف شده و یک فضای خوبی فراهم می‌آید تا امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیشتر فراهم آید.

وی گفت: قطعا در برنامه ششم توسعه هم در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی و هم سنددار کردن واحدهای روستایی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام می‌شود که امیدواریم یک اقدام موثر و مفید در حوزه ایجاد تحولات اساسی شکل بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد مقاوم‌سازی مساکن روستایی نیز افزود: در این زمینه بنیاد مسکن اقدامات خوبی را انجام داده به طوری که از سهمیه 62 هزار واحدی استان تاکنون بیش از 48 هزار واحد تکمیل و با همکاری خود روستاییان سکونت ایمن و راحت در آنها انجام شده است.

سبحانی پرداخت بیش از 560 میلیارد تومان تسهیلات را به متقاضیان مسکن روستایی بیان کرد و ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا محیط روستا از لحاظ فضای عمرانی و سیمای مناسب زیستی به بهترین شکل نمایان شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های مناسبتی در گرامیداشت روز ملی روستا عنوان کرد: در کنار حضور در مناطق مختلف روستایی به ویژه روستاهای هدف گردشگری سعی‌مان بر این است تا ابعاد مختلف فعالیت انجام شده را در گرامیداشت این ایام تبیین و تشریح کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار