شرکت‌های دانش بنیان سرمایه گذار از معافیت‌های مالیاتی بهره مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ 27 October 2022

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: برای اولین بار در کشور شرکت‌هایی که حمایت مالی همچون انجام سرمایه گذاری را در شرکت‌های دانش بنیان انجام دهند از معافیت‌های مالی برخوردار خواهند شد.

محمد مهدی برادران با بیان اینکه تاکنون به شرکت‌های دانش بنیان در قالب صنایع کوچک خدماتی ارائه نمی‌شد، افزود: هم اکنون صندوق صنایع کوچک وزارت صنعت معدن و تجارت تا سقف ۵ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان صادر می‌کند.

وی با اشاره به سامانه ثبت سفارش ارز گفت: ارز نیمایی به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تعلق می‌گیرد و این نوع شرکت‌ها در اولویت پرداخت ارز ظرف مدت یک ماه و کمتر می‌باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: بیش از ۴۰ میلیارد دلار از در سال به شرکت‌های تولیدی ارز تخصیص داده می‌شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور هم گفت: در هر استان و با ریاست استاندار کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را احصا و به صورت ویژه بررسی و حل خواهد کرد.

بیگ زاده با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ هزار واحد تولیدی در کشور فعالیت افزود: ۷ هزار این واحد‌های تولیدی دانش بنیان است که ۱۰ درصد واحد‌های صنعتی کشور را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار