مديرعامل شركت گاز استان اردبيل با دعوت از مردم برای استفاده ایمن از وسایل گازی، بر لزوم پرهیز از تبدیل وسایل گرمایشی نفتی به گازسوز به عنوان یکی از عوامل گازگرفتگی و مرگ و میر تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 07 October 2015

فیروز خدایی در گفتگو باخبرنگار مهربا اشاره به افزایش فوتی‌های ناشی از گازگزفتگی در این استان طی روزهای ابتدای فصل سرد اضافه کرد: شرکت گاز به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناشی از گازگرفتگی از مصرف کنندگان می خواهد که در استفاده از این نعمت الهی و وسایل گاز سوز نکات ایمنی را رعایت کنند.

طی دو سه هفته گذشته پنج نفر از شهروندان استان اردبیل به دلیل خفتگی و گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند، این در حالی است که فصل سرمای این منطقه هنوز فرا نرسیده، این استان از استانهای سردسیر کشور بوده و معمولا شش ماه از سال شرایط جوی سرد و سخت دارد.

نگرانی از افزایش این آمار با توجه به افزایش برودت هوا و استفاده همگانی از وسایل گاز سوز در روزهای آینده، یکی از دغدغه های شرکت گاز استان اردبیل بوده و در این راستا بر لزوم استفاده ایمن از وسایل گازسوز تاکید می شود.

مديرعامل شركت گاز استان در این خصوص یادآور شد: به دلیل کاهش دمای هوا و استفاده خانوارها از وسایل گرمازا، شهروندان باید با بازدیدهای دوره ای و مستمر نکات ایمنی را برای جلوگیری از حوادث احتمالی رعایت کنند.

وی باز بودن مسیر دودکش ها، استفاده از دودکش های مجزا برای هر وسیله گازسوز، نصب کلاهکHدر پشت بام، عدم استفاده از اجاق خوراک پذی، بکار بردن شیلنگ های استاندارد و... را از جمله نکات ایمنی مورد تاکید در کاهش فوتی های ناشی از گازگرفتگی برشمرد.

خدایی با بیان اینکه باید از نصب آبگرمکن و سایر وسایل گازسوز در فضای مشترک حمام خوداری شود، بیان داشت: بجای آن باید از وسایل گازسوز متناسب با فضای حمام استفده شود.

وی شماره ۱۹۴ را در راستای امدادرسانی و رفع مشکلات شهروندان از سوی شرکت گاز استان یادآور شد و افزود: شهروندان می توانند در طول شبانه روز با مشاهده هرگونه حادثه مرتبط با گازطبیعی با این شماره تماس بگیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار