رئیس پلیس فتای کرمانشاه خبر داد:
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دلیل اطلاع رسانی مثبت پلیس فتا و افزایش سطح آگاهی مردم، امسال جرایم اقتصادی در فضای مجازی 12 درصد کاهش و جرایم اخلاقی و اجتماعی نیز به دلیل افزایش شبکه های اینترنتی با رشد 3 درصدی مواجه بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 07 October 2015
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دلیل اطلاع رسانی مثبت پلیس فتا و افزایش سطح آگاهی مردم ،امسال جرایم اقتصادی در فضای مجازی 12 درصد کاهش و جرایم اخلاقی و اجتماعی نیز به دلیل افزایش شبکه های اینترنتی با رشد 3 درصدی مواجه بوده است.

سرهنگ علی شفیعی در گفتگو با کردپرس با اشاره به این که جرایم اقتصادی شامل برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی و کلاهبرداری رایانه ای و پیامکی است، اظهار داشت: جرایم اقتصادی در سال 93 حدود 60 درصد از جرایم فضای مجازی را به خود اختصاص داده بود که در 6 ماهه اول امسال به   52درصد رسیده و کاهش  12 درصدی داشته است.

وی افزود: در خصوص جرایم اخلاقی که شامل تولید و ارسال محتویات مستهجن از طریق معامله یا تجارت، فیلم غیر مجاز، بحث هتک حیثیت و نشر اکاذیب، انتشار فیلم خانوادگی و خصوصی است، به نسبت سال گذشته 3 درصد رشد داشته ایم.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: بیشترین جرایم ما در این حوزه با وجود هشدارهای پلیس در بحث انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی و مزاحمت اینترنتی و هتک حیثیت و نشر اکاذیب می باشد.

سرهنگ شفیعی در خصوص جرایم اجتماعی یادآور شد: در بخش جرایم اجتماعی در سه بخش جرایم علیه صحت و تمامیت داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی، تهدید و اخاذی و تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه از طریق اینترنت نیز رشد 3 درصدی را شاهد بوده ایم که از 12 درصد به 15 درصد رسیده است.

وی گفت: بیشترین تمرکز ما در بحث پیشگیری مربوط به دو حوزه جرایم اخلاقی و اجتماعی است و سعی ما در بالا بردن سطح آگاهی مردم و همکاری با سازمان آموزش و پرورش در جهت فرهنگ سازی از سنین کودکی است .

رئیس پلیس فتا افزود: در حوزه فضای مجازی پلیس موفق به کشف بیش از 98 درصد جرایم و برخورد با آن شده است.

وی در پایان با اشاره به این که ممانعت از تعرض به ارزشهای اجتماعی مهمترین شاخصه هر جامعه است، اظهار داشت: هر جامعه ای باید هویت ملی و دینی خود را حفظ کند و از آنجایی که با گذشت زمان به میزان شبکه های اجتماعی افزوده شده است مردم نباید در فضای مجازی اطمینان کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار