مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به نیاز همیشگی به اهدای خون، گفت: در فصول سرد سال هم نیازمند حضور مستمر اهدا کنندگان خون هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 08 November 2022

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هر سال عموما با آغاز فصل سرما مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر این موضوع که نیاز به اهدای خون همیشگی است، افزود: امکان نگهداری فرآورده‌های خونی برای طولانی مدت وجود ندارد و کیسه‌های خون به مدت ۳۵ تا ۴۲ روز قابلیت نگهداری داشته و پلاکت‌ها نیز سه روز قابلیت ذخیره دارند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد:
در حال حاضر مشکلی در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نداریم، اما برای ادامه این روند همچنان نیازمند حضور مستمر اهدا کنندگان به منظور اهدای خون هستیم.

وی گفت: مرکز انتقال خون در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ عصر و در روز‌های تعطیل از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳:۳۰ بعد از ظهر پذیرای اهدا کنندگان خون است.

وی در ادامه سخنانش به حضور بانوان برای اهدای خون اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: از تمامی افرادی که آنان اهدای خون دارند تقاضا مندیم در این فصل یارای نیازمند به خون باشند و با مراجعه به مراکز خون اهدا کنند.

لازم به ذکر است مرکز اهدای خون بیمارستان معتضدی در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر پذیرای مراجعه کنندگان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار