نوعي از دستگاه‌هاي از بين برنده موي زائد با نام "آي پي ال" نیز در بعضی از آرايشگاه‌ها به کار مي‌رود که اين دستگاه در واقع ليزر نيست بلکه نوعي از نور فشرده است که اثر درماني ليزر را ندارد اما اين دستگاه نيز در صورت عدم استفاده صحيح مي‌تواند مشکل‌زا باشد
کد خبر: ۱۰۷۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 10 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر شبکه بهداشت بابلسر گفت:

خدمات زیبایی خاص باید توسط پزشکان مورد تایید وزارت بهداشت انجام شود،

استفاده از ليزر در آرایشگاه‌هاي فاقد مجوز پزشکی ممنوع و علاوه بر پلمپ آرايشگاه، دستگاه نيز توقیف می‌شود


نجف‌پور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر در گفت‌وگویی اظهار داشت:


بر اساس گزارش‌هاي رسيده، برخي از آرايشگاه‌ها و سالن‌هاي زيبايي اقدام به خريد دستگاه‌هاي ليزر نموده و اين کار تخصصي را که فقط بايد در مراکز درماني مانند مطب و کلنيک‌هاي تخصصي و همچنين توسط پزشک آموزش ديده انجام شود ، به شکل غير قانوني انجام مي‌دهند ، کار خلافي که علاوه بر زير پا گذاشتن قانون مي‌تواند تبعات جبران ناپذيري را هم براي شخص استفاده کننده و هم براي کاربر دستگاه در بر داشته باشد.

ليزر دستگاهي با کاربري خاص و براي موارد درماني خاص است که به هيچ عنوان نبايد در خارج از مراکز درماني به کار گرفته شود.

همچنین نوعي از دستگاه‌هاي از بين برنده موي زائد با نام "آي پي ال" نیز در بعضی از آرايشگاه‌ها به کار مي‌رود که اين دستگاه در واقع ليزر نيست بلکه نوعي از نور فشرده است که اثر درماني ليزر را ندارد اما اين دستگاه نيز در صورت عدم استفاده صحيح مي‌تواند مشکل‌زا باشد.

در خصوص ليزر، اگر اشعه اش به طور مستقيم به چشم کسي بتابد اين طول موج‌ها از قرنيه رد شده و باعث سوختگي شديد در شبکيه چشم مي‌شود. همچنين اگر طول موج به درستي انتخاب نشود و فردي که کار مي‌کند تبحر کافي در اين زمينه نداشته باشد مي‌تواند سبب سوختگي شديد پوست شود.

در حوزه خدمات زیبایی، تنها افرادی قابل اعتماد هستند که صلاحیت آنان به صراحت از طرف وزارت بهداشت تایید شده باشد و در این زمینه فارغ التحصیل شده و یا دارای مدرک معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت باشند.

متاسفانه آسیب‌ها و شکایات در اين حوزه افزایش یافته و تاکید می‌کنیم که استفاده از ليزر در آرایشگاه‌هاي فاقد مجوز پزشکی ممنوع و بعد از انتشار اين خبر و تکرار تخلفات علاوه بر پلمپ آرايشگاه متخلف، دستگاه نيز مصادره و ضبط می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار