فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب از احداث، بازسازی و و مقاوم سازی ٩۵ درصد از واحد‌های شهری و روستایی خبر داد و گفت: مقاومت مردم غیور شهرستان در این حادثه مثال زدنی بود.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 12 November 2022

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به سالگرد زلزله آبان ماه ٩۶ در شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: در این زلزله ۶٢١ نفر جان باختند ١٢ هزار و ٢٠٠ نفر مصدوم ٢١ نفر قطع نخاع، ١٢٠ نفر قطع عضو و حدود ٢۵ سرپرست خانوار فوت شدند همچنین ١۴ کودک همه اعضا خانواده خود را از دست دادند.

وی افزود: زلزله ٧ و ٣ دهم ریشتری منجر به خرابی بسیاری از خانه‌ها شد حدود ٩٣۰۰ واحد شهریِ تخریبی و ٨ هزار و ۴٠٠ واحد روستایی تخریبی که جمعا حدود ١۷ هزار و ٧٠٠ واحد تخریبی شهری و روستایی برجای ماند، حدود ١٢ هزار و ۴٠٠ واحد تعمیری شهری و ۵ هزار و ۶٠٠ واحد تعمیری روستایی که جمعا حدود ١٨ هزار واحد تعمیری روستایی و شهری بر جای گذاشت.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: ٩۵ درصد از این واحد‌ها احداث، بازسازی و مقاوم سازی شدند، حدود ١٣٣٠ میلیارد تسهیلات به این‌ها پرداخت شده که ٢۵٠ میلیارد بلاعوض بوده یعنی حدود ٩۵ درصد کار انجام شده و ۵ درصد از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: ساختمان‌های اداری، مراکز فرهنگی، هنری، کتابخانه ها، مساجد و آثار تاریخی و باستانی در این زلزله خسارت بسیاری دیدند که ٩٠ درصد از بازسازی این‌ها باقی مانده و ١٠ درصد انجام شده است و در حال حاضر به بیش از ۵٠٠ میلیارد تومان برای بازسازی ساختمان‌های اداری اعتبار نیاز است.

بابلی تصریح کرد:، زیرساخت‌های شهری، کوچه، معابر و جداول هم خسارت دیدند که نیازمند رقم قابل توجهی هستند، با سفر آیت الله رئیسی به کرمانشاه و شهرستان پیشنهاد‌هایی ارائه شد و استاندار کرمانشاه هم پیگیر است که اعتباری برای ساختمان‌های اداری، مراکز فرهنگی، مساجد و آثار تاریخی و باستانی اختصاص دهند تا شاهد ساختمان‌های مناسب برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم شهر و دیارمان باشیم.

وی با بیان اینکه زلزله حس نوع دوستی و انسان دوستی را برانگیخت و منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا شد، گفت: ایستادگی و مقاومت مردم شهرستان بسیار حائز اهمیت بود و از همه مهمتر حضور پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در این شهر بود که افتخار و دلگرمی ایجاد کرد.

بابلی در پایان از تمامی خیرین سراسر کشور، یگان‌های نظامی، انتظامی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، اورژانس، جمعیت هلال احمر، بهداشت و درمان و هوانیروز قدردانی کرد و نقش آنان را در مهار مشکلات پس از زلزله ضروری و اثر بخش دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار