مدیر کل مدیریت بحران : پذیرفتنی نیست با این همه هشدار که داده می شود نهایتا با صحنه هایی مواجه شویم که جان و مال عشایر و دامدار در بستر رودخانه قربانی شود .
کد خبر: ۱۰۷۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷ 14 November 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی چند روز گذشته باران های بسیار گسترده با حجم بالای روان آب در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد باعث بروز خسارات سنگینی به حوزه های مختلف کشاورزی ، دامداری و جاده های روستایی شد .
مدیر کل مدیریت بحران در مدت بارش ها با حضور میدانی در بیشتر نقاط خسارت دیده ، تلاش کرد با مدیریت صحنه ، از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کند .
یکی از مناطقی که متاثر از بارش های بسیار سنگین دچار خسارت زیادی شد ، روستای "چیر" از توابع شهرستان کهگیلویه بود که حجم این خسارات ها بسیار سنگین و عجیب بود .

همانگونه که در کلیپ بالا می بینید اولا حجم خسارت ها زیاد و ثانیا مدیریت برخی عشایر نزدیک به روستا برای در امان نگه داشتن جان و مال آن ها بسیار سخت و البته نگران کننده است ! چرا که برخی از این عشایر در مسیل ها دارای خانه و آغل گوسفندان هستند و سرمایه های زیادی در این مکان ها داشته اند که هر چند در این سیل به شدت خسارت دیده اند اما جابه جا کردن آن ها با مقاومت های زیادی همراه است .
مدیر کل مدیریت بحران استانداری در این بازدید میدانی به تابناک گفت : حجم خسارات بسیار زیاد است که تلاش می کنیم این خسارات خصوصا در بخش های کشاورزی ، دامداری و زیرساخت ها جبران شود .
علیرضا نیکروز افزود : یکی از مشکلات جدی که در بازدیدهای این روزها از مناطق سیل زده مشاهده شده ، عدم رعایت نکات ایمنی و توجه نکردن به هشدارهای مکرر است .

وی گفت : پذیرفتنی نیست با این همه هشدار که داده می شود نهایتا با صحنه هایی مواجه شویم که جان و مال عشایر و دامدار در بستر رودخانه قربانی شود .
نیکروز با گلایه از مقاومت برخی افراد در مقابل درخواست برای تخلیه نقاط پرمخاطره ، اظهار داشت : ما به عنوان مسئولین خود را موظف به حفظ جان و مال مردم در چنین بحران هایی می دانیم بنابراین لازم است در اینگونه موارد همه همکاری داشته باشند که شاهد اینگونه خسارات سنگین نباشیم .
وی در خصوص خسارات وارده به روستای چیر گفت : لحظاتی پس از وقوع سیل به همراه فرماندار کهگیلویه و برخی مدیران دیگر در محل حاضر شدیم که تلاش شد همه اقدامات به نحوی انجام گیرد که اولا جان مردم روستا از تهدید سیل در امان باشد و ثانیا به صورت میدانی خسارات بررسی و برای جبران و کمک تمهیدات لازم اندیشیده شود .
نیکروز در پایان بیان کرد : ما در مجموعه مدیریت بحران و استانداری همه تلاش خود را برای کاهش تبعات ناشی از سیل به کار می بریم اما تاکید چندباره براین است که مردم خود مراقبتی داشته باشند و اینگونه نسبت به حفظ جان و مال خود سهل انگاری نکنند چرا که برخی از خسارت ها خصوصا در بحث جان ، جبران ناشدنی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار