معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج گفت: فرهنگ مقاومت، جهاد ‌و شهادت مصونیت جامعه، ایران، انقلاب اسلامی و جوان دختر و پسر ما را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 17 November 2022

به گزارش تابناک قم، سردار حسین معروفی عصر امروز در بازدید از یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم، با تقدیر از زحمات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در راستای برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد تنوع کتب هستیم و توجه به تربیت نسل جوان با محوریت نظام تربیتی دفاع مقدس از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه است‌.

وی عنوان کرد: امروز بچه‌های ما نسبت به حقایق و آموزه‌های دفاع مقدس آگاهی ندارند درحالمی که اگر بدانند در یک جنگ نابرابر هشت ساله همه اشرار عالم با ما مقابله کردند و ما ۱۸۸ هزار شهید دادیم اما تسلیم ظالم نشدیم و نگذاشتیم دست بیگانگان به ناموس ما برسد نگاهشان به کشور تغییر می‌کند.

معروفی گفت: امروز معرفی حقایق دفاع مقدس را در تولیدات جدید در حوزه دفاع مقدس مشاهده کردم و در بیشتر غرفه‌ها به سلایق قشر جوان توجه شده بود.

وی از حضور پرشور جمعیت در یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس یاد کرد و گفت: نکته جالب این نمایشگاه علاقه جوانان به خرید کتاب بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان اظهار کرد: فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت یعنی فرهنگ انقلاب اسلامی که نطفه‌اش در عاشورا بسته شد و در سال ۵۷ ظهور کرد، اسلام ما عاشورایی و حسینی است و دشمن نمی تواند محاسبه ما را تغییر دهد.

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت، جهاد ‌و شهادت مصونیت جامعه، ایران، انقلاب اسلامی و جوان دختر و پسر ما را تضمین می‌کند، جنگ هشت ساله که به دفاع مقدس تبدیل شد تکرار عاشورا بود و در صحنه جنگ ایمان واقعی، بصیرت و ولایت باوری به نمایش گذاشته شد که باید این مفاهیم را با زبان هر کسی به خودش منتقل کنیم و ما نمی‌توانیم با همه با یک زبان حرف بزنیم.

*ترویج کتابخوانی از مهم‌ترین نیازهای امروز است

معروفی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات امروز ترویج کتابخوانی است چراکه سرانه مطالعه بسیار پایین است و اگر ما مکتوبات ساده و روان را افزایش دهیم به افزایش سرانه مطالعه می‌رسیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج اظهار کرد: در حوزه دفاع مقدس باید با یک نیازسنجی از هر مخاطب برای آن تولید ویژه داشته باشیم و باید خروجی دفاع مقدس را تشریح کنیم چراکه دفاع مقدس صحنه و کارخانه آدم‌سازی بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار