پانزدهمین دوره آموزشي مراكز رشد علم و فناوري کشور برگزار شد؛
پانزدهمین دوره آموزشي مراكز رشد علم و فناوري کشور ویژه مدیران و کارشناسان این مراکز، توسط شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با همکاری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 24 و 25 آبان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 17 November 2022

در اين همايش دو روزه، مديران مراكز رشد علم و فناوري سراسر كشور در پنل‌های آموزشي به منظور ارتقای توان تخصصي‌شان شركت مي‌كنند.

طرح ارتقاي خدمات مراكز رشد گامي است در جهت ارتقاء سطح كمي و كيفي خدمات مراكز رشد فناوري كشور كه به طور مشترك توسط شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  انجام مي‌شود.

هدف اصلي اين طرح بهبود ارائه سرويس‌‌هاي مراكز رشد به منظور توسعه كارآفريني و نيل به اقتصاد دانايي‌محور و ايجاد اشتغال پايدار و ثروت است.

مراكز رشد به عنوان سازمان‌هاي پيشگام در امر توسعه و ترويج كارآفريني و نيز تسهيل و تسريع در راه‌اندازي كسب و كارهاي كوچك در سطح پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي، موسسات و ديگر نهادها در گستره ملي و منطقه‌اي نقش موثر و شاياني را ايفا مي‌كنند و برگزاري اين دوره‌ نیز در راستاي تقويت و توانمندسازي هر چه بيشتر اين مراكز است.

در اين دوره آموزشي گام‌های عملی در جهت آشنايي مديران و کارشناسان مراكز رشد کشور با منابع و فرایند جذب و پذیرش، حمایت و هدایت واحدهای و هسته‌های فناور در دوره رشد مقدماتی و رشد، خدمات پشتیبانی و توانمندسازی و خدمات طرح های پژوهشی و ارزیابی عملی مراکز رشد در نظر گرفته شده است.

در پایان دوره دو روزه پانزدهمین دوره آموزشي مراكز رشد علم و فناوري کشور، مدیران و کارشناسان این مراکز از شرکتهای فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز بازدید خواهند کرد.

شایان ذکر است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را نزدیک به سه دهه است که به طور جدی با راه اندازی اولین مرکز رشد در کشور و با هدف حمایت و هدایت شرکتهای فناور نوپا که ایده‌های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی نمودن را ندارند، آغاز کرد و به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه در جهت توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و نهایتا تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

هم اکنون در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بیش از 640 واحد فناور مستقر بوده و برای بیش از 8400  نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار