با چهار رویکرد توسعه محور
در سفر هیات سیاسی- تجاری اصفهان به کشور روسیه، توسعه تعاملات بین اصفهان و دو استان در این کشور در چهار محور پیگیری می شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 30 November 2022

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان با اشاره به برنامه های گسترده دولت سیزدهم برای تقویت همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: توسعه اقتصاد خارجی استان ها با کشور روسیه از جمله این برنامه هاست که در سفر هیات تجاری و سیاسی اصفهان به روسیه در چهار محور اقتصاد و بازرگانی، خدمات شهری، گردشگری و همکاری های علمی، فناوری و دانش بنیان تبادل نظر می شود.
مجید شمس با بیان اینکه با پیگیری وزارت امورخارجه و وزارت کشور، تاکنون چندین استان در کشور با برقراری روابط تجاری و اقتصادی با استان های مرتبط با توانمندی ها و ظرفیت های خود در کشور روسیه، همکاری های خوبی آغاز کرده اند گفت: مقامات استان های سن پترزبورگ و مسکو هم با دعوت از هیات تجاری و اقتصادی استان اصفهان خواستار توسعه روابط دوجانبه شده اند.
وی افزود: در سفر هیات اصفهانی به استان های سن پترزبورگ و مسکو در روسیه، نمایندگان بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و مراکز علمی و فناوری استان به سرپرستی استاندار اصفهان حضور دارند که معاون وزیرصمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز آنها را همراهی کرده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری با اشاره به تعریف چهار راهبرد اساسی در این سفر گفت: در هرحوزه نقشه راهی مشخص طراحی شده که مورد امضاء استاندار اصفهان و مقام دولتی متناظر در هریک از استان های سن پترزبورگ و مسکو قرار می گیرد.
شمس نخستین رویکرد سفر را در بخش های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری و کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این حوزه برای تأسیس دفتر نمایندگی سرای تجاری دائمی بین اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی مسکو و سن پترزبورگ هماهنگی می شود تا شاهد ارتباط مؤثر و مستمر تجاری و اداری میان اصفهان و روسیه باشیم.
وی جذب سرمایه‌گذار را از رویکردهای اصلی این سفر دانست و افزود: در بخش مدیریت خدمات شهری هم مسائلی از جمله حمل و نقل، زیباسازی و مدیریت شهری و محیط زیست شهری تبادل تجربه خواهد شد.
شمس ورود به مباحث علمی، فناوری و دانش بنیان را هم از محورهای این سفر بیان کرد و گفت: در این موضوع هم با شرکت های فعال این حوزه در روسیه، دو تفاهم نامه بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک های علم و فناوری سن پترزبورگ و مسکو به امضاء خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار