معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده در استان گفت: وحوش علف خوار و قابل شمارش آن در قالب ۱۱ منطقه تا نیمه دی ماه سرشماری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ 03 December 2022

حسین اکبری با اشاره به اینکه در پارک ملی و حیات وحش حفاظت شده کلاه قاضی هر سه نوع تنوع زیستی علف خوار زندگی می‌کند افزود: در دشت‌های این منطقه ۵۰ هزار هکتاری شاهد حضور آهو در ارتفاعات شاهد کل و بز و در دامنه بصورت محدودتر شاهد زیست قوچ و میش وحشی هستیم که برای حفظ و بقای این گونه‌ها در شرایط خشکسالی اقدام به ساخت ۳۰ آبشخور و تامین علوفه کرده ایم.
وی گفت: برای اجرای طرح سرشماری جانواران علف خوار در مناطق حفاظت شده استان بیش از ۱۵۰ گروه شامل محیط بان، همیار، کارشناس، دامپزشک، جوامع محلی، علاقمندان و رسانه‌ها به ما کمک می‌کنند تا آمار دقیق تری از وضعیت منطقه بدست آوریم.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: بدست آوردن آمار گونه‌های شاخص علف خوار، تعیین نسبت‌های جنسیتی، حفظ ذخایر ژنتیکی، تعیین وضعیت پوشش گیاهی و بررسی اثرات خشکسالی بر جمعیت گونه‌ها از اهداف اصلی این سرشماری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار