رییس سازمان اورژانس کشور گفت که سه هزار و ۲۰۰ پایگاه امدادی اورژانس شامل هزار و ۳۰۰ پایگاه شهری ، ۵۱ پایگاه اورژانس هوایی و هزار و ۸۴۹ پایگاه جاده ای در مناطق مختلف کشور فعال است.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 07 December 2022

جعفر میعادفر روز چهارشنبه در حاشیه بازید از اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جمع خبرنگاران افزود: مهم‌ترین نیاز سازمان اورژانس کشور، تامین منابع مالی و نیروی انسانی است و رفع این نیازها، امکان ساخت پایگاه‌های اورژانس بیشتری را فراهم می کند.

وی اظهار کرد: بر پایه برنامه ششم توسعه، هزار و ۴۰۰ پایگاه امدادی اورژانس باید به ناوگان اورژانس کشور اضافه شود و آمبولانس های فرسوده هم باید تعویض شوند که این مهم نیازمند توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی است.

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور ، به زودی و با همکاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از طرق مناقصه اقدام به خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید برای اورژانس کشور می کنیم.

میعادفر گفت: سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار خوبی را برای خرید آمبولانس پیش‌بینی کرده که با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جذب این اعتبارات، هزار دستگاه آمبولانس جدید خریداری می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون نزدیک به سه هزار دستگاه آمبولانس سازمان اورژانس کشور فرسوده است که باید از رده خارج و در فرایندی سه ساله، آمبولانس‌های جدید جایگزین شود.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد:کمبود نیروی انسانی در اورژانس سراسر کشور وجود دارد که با پیگیری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی مقرر شد صدور مجوز استخدام مورد نیاز این سازمان از سوی دولت صادر شود.

میعادفر گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان از دانشگاه های پیشرو در حوزه مشارکت های خیری است و اگر زیرساخت‌ لازم فراهم شود، این سازمان برای مکان‌های مورد نیاز، پایگاه‌های اورژانس راه اندازی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار