در نهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» امروز ورزشگاه مشارکتی نگین با حضور مدیران شهری و اهالی منطقه ۱۲ به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ 07 December 2022

علی اکبر رسالت در آئین بهره برداری از ورزشگاه مشارکتی نگین با بیان اینکه امروز بالغ بر ۲۰۰ میلیاردتومان پروژه در منطقه ۱۲ شهرداری افتتاح و کلنگ زنی شد، اظهار داشت: ورزشگاه نگین بزرگترین پروژه مشارکتی تجاری - ورزشی است که در سه طبقه شامل استخر و آب درمانی و سالن بدنسازی احداث شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سهم شهرداری در پروژه ورزشگاه نگین ۳۶ درصد و سرمایه گذار بخش خصوصی ۶۴ درصد بوده است، اضافه کرد: تملک این پروژه بر عهده شهرداری بوده و ساخت ورزشگاه توسط سرمایه گذار انجام شده است.

رسالت با بیان اینکه در این پروژه ۵۵ میلیارد تومان هزینه شد، ابراز داشت: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری در مناطق شهرداری اصفهان محله محوری و توجه به مناطق محروم است که این مهم در ۶۵ تا ۷۰ درصد محلات محمودآباد، عاشق آباد و امین آباد اجرا شده است.

وی همچنین در آئین بهره برداری از خیابان صنعتگران در منطقه ۱۲ شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه صنعت در این منطقه ترافیک و محدودیت دسترسی مردم به شهرک صنعتی امیرکبیر و شاپور بود، اظهار داشت: احداث خیابان صنعتگران به طول ۵۵۰ متر و عرض ۲۸ متر از بار ترافیکی این منطقه می‌کاهد و دسترسی صنعتگران به محل کارشان را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای تملک و احداث این خیابان ۳۱ میلیارد تومان هزینه شد، افزود: همچنین خیابان زرین به طول یک کیلومتر و عرض ۳۶ متر در این منطقه در حال آزادسازی و احداث است که تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان همچنین در آئین کلنگ‌زنی خیابان امیرکبیر گفت: عملیات آزادسازی این خیابان با هزینه ۴۵ میلیارد تومان انجام شده و در فاز نخست عملیات اجرایی قرار است این خیابان به طول ۲۰۰ متر و عرض ۲۰ متر احداث شود.

رسالت با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خیابان امیر کبیر در سه فاز انجام می‌شود، گفت: این خیابان به طول ۳۰۰ متر تا شهریور سال ۱۴۰۲ به شهرک مهدیه این منطقه متصل خواهد شد.

وی همچنین در آئین بهره برداری از پارک مادر در منطقه ۱۲، افزود: با اجرای این طرح، پارک مادر به مساحت ۱۰ هزار متر به بوستان نگین متصل می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اتصال پارک مادر به بوستان نگین ۲۶ میلیارد تومان برای تملک و ازاد سازی هزینه شد، ابراز داشت: عملیات اجرایی احداث این پارک در اردیبهشت ماه آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسید.

به گفته رسالت در پارک مادر با هدف مصرف آب کمتر از درختان و چمن‌های گرمسیری استفاده شده است.

توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هویت موضوع مهمی است، تصریح کرد: هویت ملی، اعتقادی، انقلابی و شهری از مهم‌ترین این هویت‌ها است، در این راستا باید از هر عنصری که هویت ما را پررنگ‌تر می‌کند، مراقبت کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر عناصر هویتی همچون اعتقادات و تمامیت ارضی ما مورد هجوم قرار گرفت که باید مراقب آنها باشیم، زیرا هویت، یک ملت را مسنجم خواهد کرد.

وی ورزش باستانی را یکی از همین عناصر هویتی برشمرد و اظهار کرد: در ادوار مختلف مدیریت شهری سعی کردیم توزیع عادلانه خدمات تحقق یابد، البته فضاهای ورزشی با همین نگاه در مناطق مختلف ایجاد شده است، امروز نیز در منطقه ۱۲ شاهد افتتاح یک ورزشگاه بزرگ به صورت مشارکتی هستیم.

رسیدگی بیشتر به مناطق کم برخوردار

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری عزم جدی دارد که در سال آینده نیز با شناسایی کمبودها و رفع آن‌ها، رسیدگی بیشتری به مناطق کم برخوردار داشته باشد.

محمد نورصالحی با بیان اینکه امیدوارم آنچه نیاز نوجوانان و جوانان امروز است با احداث این پروژه‌ها تأمین شود، اظهار کرد: استفاده از حداکثر نظرات مردم در اجرای پروژه‌های شهری از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری است. شهرداری باید به همکاری شورای شهر برای گفت‌وگو با مردم برنامه‌ریزی کنند تا از نظرات عموم مردم و نخبگان صاحب‌نظر استفاده شود و مردم احساس کنند خودشان در اداره از پروژه‌ها سهیم هستند.

وی افزود: عموم مردم باید در شکل‌دهی پروژه‌ها سهیم باشند و این قطعاً احساس رضایت مردم را جلب می‌کند.

رئیس شورای شهر اصفهان اعلام کرد: مدیریت شهری عزم جدی دارد که در سال آینده نیز با شناسایی کمبودها و رفع آن‌ها رسیدگی بیشتری به مناطق کم برخوردار داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار